آمریکا: با کمک دیپلماسی از دستیابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری می کنیم

آمریکا به اظهارات بورل درباره برجام واکنش نشان داد
آمریکا به اظهارات بورل درباره برجام واکنش نشان داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2022
اشتراک
جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه در یک نشست خبری برای خبرنگاران اعلام کرد دولت آمریکا قصد دارد از ابزارهای دیپلماتیک برای جلوگیری از دستیابی مقامات ایرانی به سلاح هسته ای استفاده کند.
به گزارش اسپوتنیک، وی تأکید کرد:"ما همچنان متعهد هستیم که ایران هرگز به سلاح هسته ای دست پیدا نکند. شما شنیدید که رئیس جمهور [آمریکا جو بایدن] در سفر اخیر ما به خاورمیانه این را گفت. رئیس جمهور معتقد است که دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به این نتیجه است."
کربی با اشاره به مذاکرات برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت: "مذاکرات برجام تقریباً کامل شده است. و اکنون ایران مسئول تصمیم گیری در مورد این است که آیا به این توافق تن در می دهد یا خیر. <...> ما هنوز امیدواریم که آنها (تهران) به انجام تعهدات خود [طبق برجام] بازگردند و نه تنها ما بلکه شرکای اروپایی ما نیز همین موضع را دارند".
به گفته وی، ایالات متحده از خود و متحدان و شرکای خود در برابر طیف وسیعی از اقدامات تهدیدآمیز دیگر ایران دفاع خواهد کرد. در عین حال، کربی از اظهار نظر در مورد خبر منتشره پورتال Axios خودداری کرد که بر اساس آن، برت مک گورک، هماهنگ کننده شورای امنیت ملی خاورمیانه و شمال آفریقا، هفته گذشته به گروهی از کارشناسان تعدادی از سازمان های تحقیقاتی گفت که رسیدن به یک توافق در مورد بازگشت طرفین به رعایت کامل مفاد برجام "بسیار بعید" است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала