وزیر گردشگری ایران: دشمن نمی‌خواهد گردشگری ما توسعه یابد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی
عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2022
اشتراک
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دیدار با رایزن‌های فرهنگی ایران گفت: دشمن نمی‌خواهد گردشگری ما توسعه یابد. سنگ‌اندازی‌هایی برای توسعه گردشگری می‌شود.
به‌ گزارش به نقل از ایسنا، سیدعزت‌الله ضرغامی در ششمین روز از دهمین اجلاس رایزن‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که چهارشنبه پنجم مردادماه در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: حوزه ماموریت ما در وزارتخانه فانتزی، ویترینی و تعارفی نیست. سه حوزه بسیار مهم و جدی فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است.
او افزود: تحقیقات نشان می‌دهد بالای ۹۰ درصد گردشگرانی که وارد ایران می‌شوند، نگاه‌شان نسبت به آنچه رسانه‌های غربی و استکبار جهانی درباره ایران روایت می‌کنند، دچار تغییر می‌شود.
علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.06.2022
آمار صنعت گردشگری ایران به روایت سخنگوی دولت
ضرغامی همچنین گفت: اگر رایزنان فرهنگی تلاش کنند تا فرصت ورود گردشگر به ایران فراهم شود، در واقع به وظایف خود عمل کرده‌اند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به محدودیت‌ها و مزیت‌های میراث‌فرهنگی و گردشگری زیادی، اظهار کرد: بسیاری از آثار ملی ما قابلیت ثبت جهانی دارد. موقعیت ما ویژه است و روایت این واقعیت، کار فرهنگی ماست.
او همچنین با اشاره به سنگ‌اندازی‌ها برای ایجاد موانع در راه توسعه گردشگری گفت: دشمن نمی‌خواهد گردشگری ما توسعه یابد.
ضرغامی ادامه داد: در حوزه صنایع‌دستی نیز ظرفیت‌های بزرگی داریم و دارای توانمندی‌های بالایی هستیم. ما رتبه اول را در توانمندی صنایع‌دستی داریم.
او از رایزنان فرهنگی حاضر در این نشست درخواست کرد: درباره ایران مطالعه کنید. شما باید بیش از پیش با ظرفیت‌های ایران در سه حوزه ماموریتی این وزارتخانه آشنا شوید. به ما کمک کنید که با همکاری خودتان، تولیدات متناسب با مخاطبان شما تولید کنیم تا به معرفی هرچه بهتر ایران کمک شود.
ضرغامی بیان کرد: این امید و اطمینان را دارم که هرچقدر جلوتر برویم، مشکلات کمتر می‌شود و ما با کمک شما می‌توانیم عقب‌ماندگی در حوزه‌های فرهنگی را به خوبی جبران کنیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала