جانسون استعفای خود را تایید کرد

© AFP 2023 / Justin Tallis"گم ، دروغگو": انگلیسی ها بوریس جانسون را هو کردند + ویدئو
گم  ، دروغگو: انگلیسی ها بوریس جانسون را هو کردند + ویدئو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2022
اشتراک
جانسون علیرغم درخواست برای حفظ او به عنوان رهبر محافظه کار، استعفای خود را تأیید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، علی‌رغم درخواست‌هایی که از وی برای ماندن در رهبری محافظه‌کاران انجام شده بود و گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر اینکه او می‌خواهد در مقام باقی بماند، تایید کرد که از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.
جانسون در سخنرانی خود در یک فروم تجاری در بیرمنگام گفت: "ما به مرحله بعدی مسابقه بزرگ رله سیاسی رسیده‌ایم... می‌توانم به شما اطمینان دهم که چوب مسابقه دو امدادی بی سر و صدا به دست شخص دیگری سپرده می‌شود. می‌توانم به شما اطمینان دهم که این شخص به رهبری همان برنامه ادامه خواهد داد."
به نوشته روزنامه بریتانیایی تلگراف، لرد پیتر کراداس، اهداکننده حزب محافظه کار گفت: جانسون به او گفت که "نمی‌خواهد استعفا دهد"، اما می‌خواهد "در انتخابات پارلمانی بعدی به عنوان رهبر حزب مبارزه کند." علاوه بر این، طوماری در یک وب سایت خبری محافظه کار در 18 جولای راه اندازی شد که در آن خواستار اضافه شدن نام جانسون به برگه رای در انتخابات فعلی برای رهبر حزب، که نخست وزیر کشور نیز خواهد بود، شد. یک هفته بعد، این طومار تاکنون بیش از ده هزار امضا جمع آوری کرده است، اما مشخص نیست که آیا همه امضاکنندگان از حزب محافظه کار بودند، همانطور که سایت خواسته است.
هفته گذشته، پنجمین دور رای گیری نمایندگان پارلمان از حزب محافظه کار در بریتانیا برای انتخاب رهبر این حزب که نخست وزیر این کشور نیز خواهد شد، برگزار شد. بر اساس نتایج آن، دو نامزد به فینال رقابت انتخاباتی راه یافتند: لیز تراس وزیر امور خارجه و ریشی سوناک وزیر دارایی سابق.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала