گزارش و تحلیل

آیا اروپا هم اینک در جنگ اوکراین شکست خورده است؟

© Sputnik / Russian Defence Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر تسلیم شدن سربازان ارتش اوکراین
 تسلیم شدن سربازان ارتش اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2022
اشتراک
روزنامه ترکیهdikGAZETE : غرب نمی تواند روسیه را از سیستم جهانی اخراج کند.
اسپوتنیک به نقل از روزنامه ترکیهdikGAZETE می نویسد: از اواخر فوریه، بحث در مورد اینکه آیا مسکو به اهداف خود در اوکراین دست یافته یا شکست خورده است، ادامه دارد. رهبری عالی نیروهای مسلح روسیه با داشتن تجربه در عملیات نظامی مشابه، بسیار حرفه ای رفتار می کند. و اما کی یف ارقام غیر قابل اعتمادی از تلفات ارتش روسیه ارائه می دهد و از این "داده ها" برای اهداف تبلیغاتی استفاده می کند. رژیم کی یف به قدری عادت پیدا کرده که سیاست خود را بر اساس حدس و گمان بسازد که سرعت خود را کاهش نمی دهد و حتی می تواند ارقام عملیات نظامی ترکیه علیه پ.ک.ک را ذکر کند.
و بنابراین، علیرغم تلاش‌های دولت اوکراین برای اعمال "حیله گرانه "، که در روزهای اول درگیری با صدای بلند به گوش می‌ رسید، دریافت پاسخ‌های مثبت متوقف شد. زلنسکی به غرب برای کمک مالی و نظامی مراجعه می کند و سعی دارد خود را در برابر جامعه جهانی توجیه کند. اما اکنون عوام فریبی او فقط به صورت نفرت انگیز به نظر می رسد. از جمله دلایلی که جامعه جهانی را از کی یف جدا می کند، تئوری توطئه غیرواقعی و درخواست های اوکراین برای انتقام گیری از رئیس جمهور ولادیمیر پوتین است.
واشنگتن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.07.2022
آمریکا، بازنده اصلی در بحران اوکراین
حالا در باره اروپا. همانطور که پوتین رهبر روسیه خاطرنشان کرد، این روسیه نیست که در درجه اول از حملات به روسیه آسیب می بیند، بلکه کسانی هستند که به آن حمله می کنند.
ترکیه در جریان عملیات نظامی پوتین بی طرف ماند. اگر ترکیه مانند بریتانیا، آلمان و سایر کشورهای اروپایی تسلیم روحیه عمومی شد و با روسیه مخالفت کرد، به احتمال زیاد، این امر بر هر دو کشور تأثیر منفی می گذاشت و با در نظر داشت روابط دوجانبه بسیار محکم با مسکو، عواقب آن برای ترکیه اسفناک بود.
در بریتانیا که رژیم کی یف را با سلاح و پول تامین می کند، بحران سیاسی شروع شد. حتی در ایتالیا که موضع معتدل تری در مقایسه با موضع بریتانیا و آلمان داشت، ناگهان بحران سیاسی رخ داد. می توان گفت که اروپا شروع به احساس آسیب مستقیم از حملات به روسیه کرد.
اولین نشانه هایی از ناامیدی در اقدامات کشورهایی که در تلاش برای انعقاد قراردادهای جایگزین گاز برای متعادل کردن گاز روسیه هستند، بوجود آمده است.
به عنوان مثال، آلمان که با بحران انرژی مبارزه می کند، سیگنال جدیدی به کی یف فرستاد. کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان رسماً اعلام کرد که اوکراین تضمین داده است که از تسلیحات ارائه شده به آن کشور منحصراً برای اهداف دفاعی استفاده خواهد کرد. این احتمال وجود دارد که بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا به تدریج حمایت از رژیم کی یف را متوقف کنند.
مطلب سر این است که اروپا برای نابودی روسیه همواره از برگ برنده هایی که به دست او افتاده است سوء استفاده کرده است. مسکو که به کاری که انجام می‌داد مطمئن بود، اروپا را از هرگونه حملات زشت اقتصادی، سیاسی و غیره دور نگه داشت.
یک چیز دیگر هم هست: هم ولادیمیر پوتین و هم سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه9 در هر فرصتی این را بیان کرده اند که کشورهای غربی و قبل از همه، البته آمریکا، هر چقدر هم که تلاش کنند موفق نخواهند شد روسیه را از سیستم موجود جهانی اخراج کنند. حالا این امر روشن است.
عملیات نظامی در اوکراین این را ثابت می کند. کشوری که سنت آن تنها 30 سال قدمت دارد، نمی تواند روسیه را که دارای یک سنت دولتی عمیقا ریشه دار است، شکست دهد. و چرا کشورهای غربی تا این حد به رژیم کی یف اعتماد کردند؟
حالا شاید غرب متوجه شده است که از این به بعد نه تنها در میدان جنگ، بلکه از نظر سیاسی نیز توان مقابله با روسیه را نخواهد داشت. مسکو استراتژی سیاسی درستی را انتخاب کرده و درس خوبی به کشورهای غربی داد و کشورهای غربی که هیجان زده شده بودند، همه ورق های برنده خود را در مقابل مسکو بازی کردند.
عملیات نظامی روسیه در دونباس همچنان ادامه دارد. دسته های مسلح ملی‌گرای اوکراین و ارتش اوکراین در تلاش برای مقاومت هستند. با این حال، واقعیت این است که کی یف در حال حاضر در "وقت اضافه" بازی می کند.
روسیه تضعیف نخواهد شد، مهم نیست که جنگ چقدر طول بکشد. اما مقامات اوکراین و کشورهای غربی با طولانی شدن این روند به شدت آسیب می بینند. در این راستا، کی یف که همیشه بر سر میز مذاکره بر اساس دستورات غرب عمل می کند، باید هر چه سریعتر بدون هیچ گونه نفوذ خارجی پشت میز مذاکره با مسکو بنشیند.
به هر حال، زمان آن فرا رسیده است که کشورهای غربی، به نفع خود، شروع به ترغیب کی یف برای اقدام در این مسیر کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала