کارشناسان خروج روسیه از برنامه ایستگاه فضایی بین‌المللی را ضربه‌ای به بشریت خواندند

© Photo / NASAسقوط ایستگاه فضایی چین به زمین
سقوط ایستگاه فضایی چین به زمین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2022
اشتراک
کارشناسان چینی، آمریکا در خروج روسیه از برنامه ایستگاه فضایی بین‌المللی مقصر دانستند.
به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان نظامی چین در مصاحبه با روزنامه گلوبال تایمز اظهار داشتند که خروج روسیه از ایستگاه فضایی بین المللی ضربه بزرگی به بشریت و اهداف آن در اکتشاف فضایی مشترک خواهد بود و تنها مقصر این امر را اقدامات غیرمسئولانه ایالات متحده دانستند.
روز سه شنبه، یوری بوریسف، رئیس جدید سازمان فضایی روسیه اعلام داشت که روسیه در سال 2024 به مشارکت خود در برنامه ایستگاه فضایی بین‌المللی پایان می‌دهد و پس از آن، ساخت ایستگاه مداری خود را آغاز می‌کند. وی در عین حال اطمینان داد که مسکو به تمام تعهدات خود در قبال ایستگاه فضایی بین‌المللی و در قبال شرکای خارجی خود عمل خواهد کرد. شرکای ایستگاه فضایی بین‌المللی روسیه اما اعلام کرده اند که هنوز اطلاعیه رسمی از مسکو در مورد پایان مشارکت در برنامه ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال 2024 دریافت نکرده‌اند.
روسیه پس از سال ۲۰۲۴ از پروژه ایستگاه فضایی بین المللی خارج می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2022
روسیه پس از سال ۲۰۲۴ از پروژه ایستگاه فضایی بین المللی خارج می شود
یک کارشناس نظامی که خواست نامش فاش نشود به این روزنامه گفت: نحوه پیشرفت وقایع نشان می‌دهد که روسیه متوجه شده است که تحقیر و تحریم‌هایی را که از سوی ایالات متحده دریافت کرده بود، از جمله تحریم‌هایی که قبل از عملیات نظامی در اوکراین دریافت کرده بود، به اندازه کافی تحمل کرده است. به همین دلیل مسکو دیگر خواهان هیچ گونه تعاملی با واشنگتن نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала