پوتین و اردوغان در مورد همکاری های نظامی روسیه و ترکیه در سوچی گفتگو خواهند کرد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهور روسیه و ترکیه
ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهور روسیه و ترکیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2022
اشتراک
ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهور روسیه و ترکیه در نشستی در سوچی در تاریخ 5 اوت در مورد موضوع همکاری نظامی دو کشور گفتگو خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه این مطلب را امروز به خبرنگاران اعلام کرد اما به این سوال پاسخ نداد که آیا همکاری در تولید پهپادهای ساخت شرکت بایکار ماکینا در دستور کار نشست دو رهبر قرار خواهد داشت یا خیر.
سخنگوی کرملین اعلام کرد همکاری‌های نظامی بین دو کشور به طور مداوم در دستور کار قرار دارد و همین واقعیت که تعامل ما در چنین حوزه حساسی در حال توسعه است نشان می‌دهد که به طور کلی، کل روابط ما در سطح بسیار بالایی قرار دارد". وی تاکید کرد: از جمله در تماس های اخیر روسای جمهور دو کشور، موضوع همکاری ها در زمینه فناوری نظامی در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفت".
پهپاد بایراکتار ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2022
توضیح کرملین درباره برنامه های تولید پهپادهای ساخت ترکیه در روسیه
پسکوف گفت: "به عنوان یک قاعده، تقریباً در هر جلسه موضوعات مختلف مورد بحث قرار می‌گیرد، بنابراین، بله، موضوع همکاری‌های نظامی قطعاً در سوچی مورد بحث قرار خواهد گرفت."
وی در عین حال در مورد اینکه آیا روسای جمهور دو کشور واقعاً در مورد امکان ایجاد همکاری بین فدراسیون روسیه و سازنده هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه صحبت کردند، آیا روسیه خواهان چنین تعاملی است و آیا این موضوع در مذاکرات آتی 5 اوت مطرح خواهد شد ، صحبت نکرد.
سی ان ان ترک پیش از این مدعی شده بود که ظاهرا پوتین به همتای ترک خود پیشنهاد کرده که یک کارخانه شرکت بایکار ماکینا را در روسیه برای تولید هواپیماهای بدون سرنشین راه اندازی کند.
روسای جمهور روسیه و ترکیه روز 19 ژوئیه در تهران دیدار کردند که در آنجا اجلاس سران "تروئیکا" آستانه (روسیه، ایران، ترکیه) درباره سوریه برگزار شده بود و در حاشیه آن دیدار دوجانبه جداگانه پوتین و اردوغان انجام شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала