صفری: امیدواریم پیشنهاد ایران به سازمان شانگهای برای ایجاد پول واحد زودتر محقق شود

CC BY 4.0 / IRNA / صفری: امیدواریم پیشنهاد ایران به سازمان شانگهای برای ایجاد پول واحد زودتر محقق شود
صفری: امیدواریم پیشنهاد ایران به سازمان شانگهای برای ایجاد پول واحد زودتر محقق شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2022
اشتراک
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران گفت، اگر بریکس تقویت شود، موضوع دلار حذف می شود؛ امیدواریم پول واحدی که به سازمان شانگهای پیشنهاد کرده ایم زودتر محقق شود.
به گزارش اسپوتنیک، مهدى صفرى معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران به اسپوتنیک گفت: موضوع مهم موضوع ورود به اوراسیا و شانگهای و بریکس است، که امیدواریم با تلاش های مسئولین مربوطه این امر محقق شود.
وی افزود: بریکس کاملا یک اتحادیه همکاری اقتصادی است، سازمان شانگهای جنبه امنیتی را هم شامل می شود، اما بریکس صرفا اقتصادی است. شانگهای مختص خود منطقه است، بریکس از سراسر دنیا است که شامل کشورهایی از افریقا جنوبی، امریکای لاتین و اسیا است و یک پوشش بسیار خوب در زمینه های همکاری است.
وی تصریح کرد: اتحادیه مهمی است و امیدواریم به زودی به سازمان تبدیل شود. اگر بریکس تقویت بشود، موضوع دلار حذف می شود و ما امیدواریم در سازمان شانگهای پول واحدی که پیشنهاد کردیم زودتر شکل بگیرد.
ایران در سال ۲۰۰۸ برای عضویت در سازمان همکاری شانگهای اقدام کرد. در سال ۲۰۱۲، این کشور به عنوان یک کشور ناظر تبدیل شد. و تنها در زمان ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی، در ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱، روند ورود ایران به سازمان همکاری شانگهای به عنوان نهمین عضو کامل آغاز شد.
سازمان همکاری شانگهای در حال حاضر شامل اعضای دائمی است: فدراسیون روسیه، قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، هند، پاکستان، چین. بلاروس، مغولستان و افغانستان دارای وضعیت ناظر هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала