معاون وزیر خارجه ایران: سامانه پرداخت MIR به زودی در ایران فعال می شود

© Photo / IRNAمعاون وزیر خارجه ایران: سامانه پرداخت MIR به زودی در ایران فعال می شود
معاون وزیر خارجه ایران: سامانه پرداخت MIR به زودی در ایران فعال می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2022
اشتراک
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ایران، اظهار داشت: به زودی کارت "مير" برای روس و ايرانی ها در ايران فعال خواهد شد، حوزه انرژی مى تواند بخشی از رابطه استراتژیک روسيه و ايران باشد.
به گزارش اسپوتنیک، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ایران به اسپوتنیک گفت: به زودی کارت "مير" در ايران فعال خواهد شد و درباره این امر و انجام آن توافق شده است.
مهدى صفرى در مورد فعال سازی سیستم بانکی "میر" روسیه در ایران و مذاکراتی که در این خصوص میان ایران و روسیه مطرح است، بیان داشت: از وقتی رئیس بانک مرکزی ما به روسیه سفر کردند، با رئیس بانک مرکزی روسیه و چند بانک مهم این کشور درباره این مطلب صحبت شده است، به نظرم به زودی این کارت برای طرفین در ايران فعال خواهد شد. نمی دانم در حال حاضر می شود از کارت "میر" در ایران استفاده کرد یا خیر، اما درباره این امر و انجام آن توافق شده است.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران اظهار داشت که ایران و روسیه هر كدام سوئیفتی پیشنهاد کرده اند؛ دو طرف هم اکنون تقریبا به یک توافق خوب رسیده اند که از ترکیب این دو پیشنهاد استفاده کنند.

وی درباره اینکه آیا ایران و روسیه به دنبال ایجاد جایگزینی برای سوئیفت هستند یا خیر، به اسپوتنیک گفت:" طبیعی است دو کشور که می خواهند دلار را از معاملات خود حذف کنند باید یک سیستم سوئیفت خاص برای خودشان داشته باشند."

صفری افزود: یک سوئفیت ما پیشنهاد کردیم، و یک سویفت روسیه پیشنهاد کرد، در حال حاضر تقریبا به یک توافق خوب رسیده اند، که از ترکیب این دو پیشنهاد استفاده کنیم و کار معاملات ارزی خود را از این طریق انجام دهیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала