عراق خواستار خروج نیروهای ترکیه از خاک این کشور شد

© AFP 2023 / Anatolian News Agencyعراق خواستار خروج نیروهای ترکیه از خاک این کشور شد
عراق خواستار خروج نیروهای ترکیه از خاک این کشور شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه عراق بیان کرد: عراق از شورای امنیت سازمان ملل خواستار صدور قطعنامه برای درخواست ترکیه برای خروج نیروها شد.
به گزارش اسپوتنیک، فواد حسین وزیر امور خارجه عراق، به خبرنگاران گفت که از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است تا قطعنامه ای را اتخاذ کند که از ترکیه خواسته شود ارتش خود را از کردستان عراق خارج کند.
ترکیه در ماه آوریل عملیات نظامی خود را علیه جنگجویان پ ک ک در شمال عراق آغاز کرد. دفتر رئیس جمهور عراق اعلام کرد که عملیات ترکیه تهدیدی برای امنیت ملی این کشور است. مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفت که هدف ترکیه حفاظت از مرزهای خود است.

ما از اعضای شورای امنیت خواستیم قطعنامه ای را اتخاذ کنند که در آن از ترکیه بخواهند ارتش خود را از کردستان عراق خارج کند.

فواد حسین - اسپوتنیک ایران
فواد حسین
وزیر امور خارجه عراق
وی همچنین گفت عراق معتقد است که وضعیت بین عراق و ترکیه باید در دستور کار شورای امنیت سازمان ملل باشد زیرا این نوع فعالیت ها باعث نگرانی می شود.
نشست شورای امنیت سازمان ملل در پی حادثه ای در دهوک در شمال عراق بود که در ۲۰ ژوئیه گزارش شده بود که گلوله باران نیروهای ترکیه در آن ۹ کشته و ۳۰ زخمی بر جای گذاشت. حوادث مرزی بین عراق و ترکیه رایج است و ترکیه تلاش می کند حضور شورشیان کرد در شمال عراق را سرکوب کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала