شکایت بورل: محبوبیت من در رسانه های غربی کمتر از لاوروف است

© AFP 2023 / John Thysجوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا
جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2022
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، بورل در مصاحبه ای با ایستگاه رادیویی Cadena SER گفت:" لاوروف به آفریقا می‌رود تا سعی کند آفریقایی‌ها را متقاعد کند که تحریم‌های اروپایی مقصر همه چیزهایی هستند که اتفاق می‌افتد... و تمام مطبوعات غربی این را تکرار می‌کنند. من به آفریقا می‌روم تا برعکس بگویم که تحریم‌ها در این زمینه نقشی ندارند اما هیچکس به حرف های من اعتنا نمی کند".
وی خاطرنشان کرد که تمایل به "شنیدن حرف دشمن" وجود دارد. او همچنین خواستار تلاش مضاعف برای مقابله با انتشار اخبار از روسیه شد که از نظر او "دروغ" هستند.
اتحادیه اروپا 2 مارس تصمیم گرفت انتشار برنامه های شبکه تلویزیونی راشا تودی و خبرگزاری اسپوتنیک را در شرایط اجرای عملیات نظامی ویژه روسیه برای غیرمیلیتاریزه کردن اوکراین ممنوع کرد و این تصمیم در مجله رسمی اتحادیه اروپا درج شد. از جمله سازمان‌های زیر متعلق به راشا تودی و اسپوتنیک در پیوست این تصمیم فهرست شده‌اند: RT - Russia Today English، RT - Russia Today UK، RT - Russia Today آلمان، RT - Russia Today فرانسه و RT - Russia Today اسپانیایی همچنین اتحادیه اروپا بدون دادن جزئیات برنامه های پخش سه شبکه تلویزیونی دولتی روسیه: Rossiya RTR/RTR Planeta، Rossiya 24 و TV Center – International را در قلمرو خود به حالت تعلیق درآورد.
درخواست بورل از اروپا: برای اثربخشی تحریم ها علیه روسیه صبور باشید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2022
درخواست بورل از اروپا: برای اثربخشی تحریم ها علیه روسیه صبور باشید
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود که مسکو انتظار نداشت غرب حتی روزنامه نگاران، ورزشکاران و شخصیت های فرهنگی را تحریم کند. والری فادیف، رئیس شورای حقوق بشر وابسته به ریاست جمهوری فدراسیون روسیه، درخواستی را به ترزا ریبیرو، نماینده سازمان امنیت و همکاری اروپا در زمینه آزادی رسانه ها ارسال کرد ه و از او خواست به دلیل آزار و اذیت نشریات روسی زبان اقداماتی را برای رعایت هنجارهای مربوط به آزادی رسانه ها انجام دهد.
وضعیت رسانه های روسی در غرب در سال های اخیر به طور فزاینده ای دشوار شده است. در نوامبر 2016، پارلمان اروپا قطعنامه‌ای مبنی بر لزوم مقابله با رسانه‌های روسی به تصویب رساند که در آن اسپوتنیک و راشا تودی (آر تی) به عنوان تهدیدهای اصلی نام برده شدند. تعدادی از سیاستمداران غربی از جمله سناتورها و نمایندگان کنگره آمریکا و همچنین رئیس جمهور فرانسه اسپوتنیک و آر تی را به دخالت در انتخابات آمریکا و فرانسه متهم کردند اما هیچ مدرکی بر اثبات ادعای خود ارائه نکردند. مقامات رسمی روسیه چنین اظهاراتی را بی اساس خواندند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала