روسیه به دنبال ممنوعیت پخش راشا تودی در اروپا، اقدامات مشابهی علیه رسانه های غربی انجام می دهد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2022
اشتراک
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه به خبرنگاران گفت روسیه در واکنش به تصمیم دادگاه اتحادیه اروپا مبنی بر حمایت از ممنوعیت پخش برنامه های شبکه تلویزیونی "راشا تودی فرانسه" در اتحادیه اروپا، اقدامات مشابهی را برای فشار بر رسانه های اروپایی انجام خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، پسکوف گفت: نظر کرملین نسبت به چنین رای دادگاه بسیار منفی است، زیرا این "حمله به آزادی بیان، به آزادی رسانه ها در کشورهای اروپایی، از جمله فرانسه است.
سخنگوی کرملین گفت:" این روند هم باعث نگرانی و تاسف ما می‌شود، البته ما اقدامات مشابهی را بر رسانه‌های غربی که در کشور ما کار می‌کنند انجام داده و خواهیم کرد، همچنین نمی‌گذاریم آنها در کشور ما فعالیت کنند و در اینجا موضع نرم وجود نخواهد داشت..."
به گفته او،"اروپایی ها خودشان آرمان هایی را که در سراسر جهان تبلیغ می کنند، زیر پا می گذارند". پسکوف گفت: "راشا تودی در واقع اکنون مسدود شده و نمی تواند در اروپا و در اکثریت قریب به اتفاق کشورهای اروپایی کار کند ، این بد است."
به گفته پسکوف، در این شرکت (راشا تودی) افراد بسیار با استعداد و پر انرژی مشغول به کار هستند. سخنگوی کرملین در پایان گفت : "من شک ندارم که علیرغم همه تصمیمات، آنها همچنان برای از سرگیری پخش برنامه های مورد نیاز خود از طریق کانال های مختلف برای ارائه اخبار ، امکاناتی پیدا خواهند کرد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала