کاخ سفید: جایگزینی برای NPT وجود ندارد

© Photo / ISNAکاخ سفید: جایگزینی برای NPT وجود ندارد
کاخ سفید: جایگزینی برای NPT وجود ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2022
اشتراک
ایالات متحده می گوید هیچ جایگزینی برای معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای وجود ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، آدام شاینمن نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور منع گسترش سلاح های هسته ای، روز سه شنبه گفت: معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) در حال حاضر هیچ جایگزینی ندارد، چه در قالب یک گزینه موقت و چه به عنوان یک توافق دیگر.
شینمن گفت: من نسبت به چشم‌انداز معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای خوشبین هستم، زیرا هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد، چه در قالب نسخه موقت معاهده یا در قالب یک توافق دیگر.
کنفرانس بازبینی NPT از ۱ تا ۲۶ آگوست ۲۰۲۲ در نیویورک برگزار خواهد شد. این رویداد اصلی در زمینه عدم اشاعه و خلع سلاح هسته ای است و هر پنج سال یکبار برگزار می شود. پیش از این، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، بر تمایل واشنگتن برای همکاری با همه کشورها در حفظ و تقویت NPT تاکید کرد.
معاهده عدم اشاعه تسلیحات هسته ای (که از سال ۱۹۷۰ لازم الاجرا بود) ثبت کرد که فقط پنج کشور دارای سلاح هسته ای هستند - اتحاد جماهیر شوروی، ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، فرانسه و چین و همچنین ظهور قدرت های هسته ای جدید را ممنوع کرد. پنج "قدرت هسته ای" متعهد شدند که سلاح های هسته ای را به کشورهای دیگر منتقل نکند و در ایجاد آنها کمکی نکند و سایر طرف های توافق - بمب اتمی را نپذیرند یا ایجاد نکنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала