تمهیدات تازه کره جنوبی برای مقابله با تهدید کره شمالی

© Depositphotos.com / Steve_Allenتمهیدات تازه کره جنوبی برای مقابله با تهدید کره شمالی
تمهیدات تازه کره جنوبی برای مقابله با تهدید کره شمالی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2022
اشتراک
کره جنوبی برای مقابله با تهدید کره شمالی برنامه‌ های "زنجیره کشتار" را دو برابر می کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، کره جنوبی منابع خود را برای بازدارندگی از هرگونه حمله هسته ای کره شمالی با آماده شدن برای حملات پیشگیرانه در صورت لزوم سرازیر می کند، استراتژی که برخی کارشناسان می گویند ممکن است رقابت تسلیحاتی آنها را تشدید کند و خطر اشتباه محاسباتی در طول یک درگیری را به همراه داشته باشد.
یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی، که در ماه مه به قدرت رسید، علناً تاکید جدیدی بر سیستم موسوم به "زنجیره کشتن" برای مقابله با حمله هسته ای کره شمالی داده است.
"زنجیره کشتار" اولین بار یک دهه پیش توسعه یافت و زمانی که کره شمالی توسعه هسته ای خود را افزایش داد، خواستار حملات پیشگیرانه علیه موشک های شمالی و احتمالاً رهبری ارشد آن در صورت شناسایی حمله قریب الوقوع است.
برخی کارشناسان و مقامات سابق می گویند که این سیستم یک روش منطقی اما بسیار خطرناک و بالقوه غیرقابل اعتماد برای مقابله با تهدید هسته ای کره شمالی است.
آنکیت پاندا از بنیاد کارنگی مستقر در ایالات متحده برای صلح بین المللی گفت: تهدید ضمنی علیه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به ویژه بی ثبات کننده است. وی گفت: می‌ توانم متوجه شوم که چرا سر بریدن رهبری برای کره جنوبی وسوسه‌ انگیز است، اما تهدید به کشتن رهبری یک کشور مجهز به سلاح هسته‌ای به‌ طور منحصر به‌ فردی خطرناک است.
جفری لوئیس محقق موشکی در مرکز مطالعات منع گسترش تسلیحات هسته ای جیمز مارتین (CNS)، این طرح ها را "معقول ترین مسیر برای جنگ هسته ای در شبه جزیره کره" خواند. وی در پستی در توییتر گفت: این طرح *نظامی* است که به احتمال زیاد موفق خواهد شد...". اما به احتمال زیاد این گزینه برای ایجاد پویایی تشدید غیرقابل کنترل و شروع یک جنگ هسته ای است.
وزارت دفاع کره جنوبی به درخواست برای اظهار نظر در مورد چنین نگرانی‌هایی پاسخ نداد. یون قبلاً گفته بود که تقویت این سیستم برای اطمینان از اینکه کره شمالی در وهله اول هرگز حمله ای را انجام نمی دهد، حیاتی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала