برنامه اضطراری گاز اروپا

© Sputnik / Maksim Bogodvidمصرف گاز در ایران بیشتر از چین است
مصرف گاز در ایران بیشتر از چین است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2022
اشتراک
دهها کشور اروپایی در حال حاضر با کاهش عرضه انرژی از سوی روسیه روبه رو شده اند و مقام های اتحادیه اروپا می گویند احتمال قطع گاز روسیه وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "رویترز"، روز 26 ژوئیه، کشورهای عضو اتحادیه اروپا مصرف گاز خود را از روز اول اوت ۲۰۲۲ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۳ به صورت داوطلبانه ۱۵ درصد کاهش می‌دهند.
کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر یک برنامه اضطراری در رابطه با گاز که هدف از آن کاهش تاثیرات اقدام احتمالی روسیه در توقف کامل صادرات گاز است، به توافق رسیدند.
گفتنی است با استناد به خبرگزاری آلمان، در این توافق‌نامه شرایط سخت‌گیرانه پیش‌نویس اول کمیسیون به میزان قابل توجهی تعدیل شده و پیشنهادهای متنوعی نیز برای خروج از بحران ارائه گشته است. همچنین مکانیسم هشداردهنده‌ای نیز در سراسر اتحادیه اروپا به وجود خواهد آمد که در صورت کمبود گسترده گاز با هدف صرفه‌جویی به صورت الزامی اجرا شود.
آلمان حقیقت نگران کننده ای را درباره قطع گاز روسیه فاش کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2022
آلمان حقیقت نگران کننده ای را درباره قطع گاز روسیه فاش کرد
اروپا برای پر کردن ذخایر گازی اش تا قبل از زمستان در رقابت و ایجاد ضربه گیر در صورت محدود شدن عرضه گاز مسکو است. دهها کشور اروپایی در حال حاضر با کاهش عرضه انرژی از سوی روسیه روبه رو شده اند و مقام های اتحادیه اروپا می گویند احتمال قطع گاز روسیه وجود دارد.
کاهش 15 درصدی در مصرف گاز به بروکسل امکان می دهد هدف تعیین شده را در صورتی که اتحادیه اروپا خطر کمبود شدید گاز را اعلام کند، به هدفی اجباری تغییر دهد. کشورهای اروپایی موظفند برنامه های اضطراری خود در زمینه تامین گاز را تا پایان سپتامبر به روز کنند تا نشان دهند که چگونه به هدف تعیین شده اتحادیه اروپا دست خواهند یافت.
صندوق بین المللی پول به تازگی هشدار داد که قطع گاز روسیه می تواند اقتصادهای اروپایی را وارد رکود کند.
کاهش ۱۵ درصدی امکان صرفه جویی ۴۵ میلیارد مترمکعب گاز را از اوت تا مارس فراهم می کند. روسیه تا قبل از حمله به اوکراین، سالانه ۴۰ درصد یا حدود ۱۵۵ مترمکعب از مایحتاج گازی اتحادیه اروپا را تامین می کرد، اما این میزان پس از تهاجم به کی یف کاهش یافت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала