اسلامی: دوربین‌های فراپادمانی جمع‌آوری شده اند

© Photo / IRNAمحمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران
محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2022
اشتراک
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: دوربین‌های فراپادمانی که به‌اصطلاح برجامی نامیده می‌شود با هدف رفع اتهامات نصب شد و اگر قرار بود اتهامات پابرجا بماند، دلیلی نداشت تا دوربین‌های برجامی وجود داشته باشند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: دوربین‌های برجامی با هدف رفع اتهامات نصب شد و اگر قرار بود اتهامات پابرجا بماند، دلیلی نداشت تا دوربین‌های برجامی وجود داشته باشند. بنابراین این دوربین‌ها به دست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جمع و پلمب شده و در تأسیسات نگهداری می‌شوند.
وی عنوان کرد: متأسفانه شاهد به‌ اصطلاح نوعی"لفاظی" از سوی طرف مقابل هستیم در حالی‌ که باید گفت جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه پنهان‌کاری نداشته است و هیچ زمانی در زمینه غنی سازی خارج از چارچوب و بدون هماهنگی با آژانس اقدام نکرده‌ایم و ایجاد ظرفیت آب‌سنگین و همه زیرساخت‌های صنایع اتمی ایران با هماهنگی آژانس و تحت نظارت آن‌ها بوده و اکنون نیز این نظارت وجود دارد و کسی تصور اشتباه نکند؛ زیرا آژانس هم‌اکنون در سازمان انرژی اتمی و همه تأسیسات، مطابق ضوابط پادمان، مستقر بوده و در حال انجام نظارت‌های خود است.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: دوربین‌های فراپادمانی که به‌اصطلاح برجامی نامیده می‌شود در اصل به توافقنامه برجام مرتبط است و اگر طرف‌های مقابل به این توافقنامه بازگشتند، همان‌طور که در برجام با شرح و بسط PMD را بستند، دوباره همان کار را انجام دهند، حتم بدانند ما نیز زمانی که اطمینان حاصل کنیم که شیطنتی قرار نیست انجام شود، نسبت به اتخاذ تصمیم مناسب اقدام خواهیم کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала