چرا در ایران پایه های مالیاتی افزایش می‌یابد؟

© Photo / IRNAبانک برتر ایران معرفی شد
بانک برتر ایران معرفی شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2022
اشتراک
کارشناس: دولت با ایجاد سامانه مودیان، افرادی را که درآمدهای چشمگیر و فرار مالیاتی دارند، را شناسایی می‌کند و برای اخذ مالیات واقعی سراغ این‌ها می‌رود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، محمدحسن آصفری، نایب رییس کمیسیون امور داخلی مجلس ایران با بیان اینکه ملاک اخذ مالیات در سامانه مودیان درآمد واقعی افراد خواهد بود، اظهار داشت که دولت با ایجاد سامانه مودیان، افرادی را که درآمدهای چشمگیر و فرار مالیاتی دارند، را شناسایی می‌کند و برای اخذ مالیات واقعی سراغ این‌ها می‌رود.
وی در ادامه بیان کرد: "رونمایی از سامانه مودیان مالیاتی کار بسیار ارزشمندی است که می‌تواند جلوی فرارهای مالیاتی را بگیرد و شفافیت را در دریافت و پرداخت‌ها ایجاد کند و مردم را به قوانین مالیاتی و نسبت به حقوق خودشان بیشتر آشنا کند.
مردم با این سامانه می‌توانند در جریان این باشند که به چه کالاهای مالیات تعلق می‌گیرد و مالیاتی که باید پرداخت کنند، چه میزان است.
میدان آزادی تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.06.2022
اخذ مالیات از سلبریتی ها در ایران
این سامانه باعث می‌شود اگر خدای‌ناکرده کسانی در جایگاه و پست‌شان بخواهند از کسبه و تولیدکننده‌ای سوءاستفاده کنند، جلوی‌شان گرفته شود. در واقع با این سامانه تخلفات اداری کاهش می‌یابد، مردم به حقوقشان آشنا می‌شوند و نسبت به اینکه باید در چه زمانی نسبت به پرداخت‌های خودشان اقدام کنند و چه میزان مالیات پرداخت کنند آشنا می‌شوند.
مالیات باید به‌گونه‌ای باشد که بر سود و درآمد افراد وضع شود نه اینکه بر سرمایه افراد باشد، مثلاً اینکه طرف خانه یا ماشین دارد و از آنها استفاده می‌کند، بعضاً مالیات بدهد یا به حساب‌های بانکی مردم مالیات وضع شود، غیر از ایجاد تورم، گلایه‌مند و ناراضی کردن مردم، چیز دیگری ندارد.
اینکه بخواهیم از تراکنش افراد مالیات اخذ کنیم درست نیست زیرا ممکن است این تراکنش بابت موسسه خیریه یا طلبی از یک نفر باشد. اگر این‌گونه عمل شود اعتماد مردم نسبت به امور مالیاتی کاهش می‌یابد. هدف ما باید برگردان این اعتماد به سازمان مالیاتی باشد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала