واکنش سفارت روسیه به اظهارات درباره انزوای روسیه

© AFP 2023 / Shawn Thewسفارت روسیه در امریکا
سفارت روسیه در امریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2022
اشتراک
سفارت روسیه در واشنگتن به اظهارات وزارت خارجه آمریکا مبنی بر منزوی شدن فدراسیون روسیه به دلیل عملیات نظامی در اوکراین واکنش نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در واشنگتن به اظهارات وزارت خارجه آمریکا مبنی بر منزوی شدن فدراسیون روسیه به دلیل عملیات نظامی در اوکراین واکنش نشان داد.
در بیانیه سفارت روسیه در واشنگتن آمده است: " قابل ذکر است که "اظهارات وقیحانه" قابل بررسی نیست و مقامات روسیه فعالانه در امور بین المللی دخالت دارند.
تلاش برای منزوی نشان دادن کشورمان ناشی از "تخیل ملتهب" رهبران آمریکایی است که به طور فزاینده ارتباط خود را با واقعیت از دست می دهند. نکته قابل توجه این است که تمایل وزارت خارجه آمریکا برای تحریف تصویر واقعی رویدادها، اشباع از روسی‌هراسی، نه تنها در بین ما، بلکه در میان رسانه های داخلی نیز باعث سردرگمی می شود".
به عنوان تایید این موضوع، سفارت برنامه غنی سفر آفریقایی سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه را نام برد. وزیر امور خارجه در سفر به مصر و جمهوری کنگو مورد استقبال سران کشورها قرار گرفت و گفتگوهای گسترده ای با همتایان خود داشت.
گفتنی است، عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
 دکتر علی‌اکبر ولایتی مشاور رهبر ایران در امور بین‌الملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.07.2022
استواری ایران، روسیه و چین، در مقابل توسعه‌طلبی آمریکا و غرب
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
از سال 2005، واشنگتن حداقل 224 میلیون دلار برای تأمین مالی برنامه های بیولوژیکی در اوکراین اختصاص داده است. ایالات متحده درگیر نوسازی و تجهیز مجدد حدود 30 موسسه علمی وزارتخانه های بهداشت و کشاورزی و همچنین چندین مرکز بهداشتی و اپیدمیولوژیک فرماندهی نیروهای پزشکی وزارت دفاع اوکراین بود. نتایج تحقیقات قبل از شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین به مناطق تحت کنترل کی‌یف منتقل شد.
وزارت دفاع روسیه طی عملیات نظامی ویژه، شواهدی را به دست آورده و فاش ساخت که بر اساس آن‌ها در اوکراین فعالیت‌هایی در رابطه با برنامه های بیولوژیکی نظامی آمریکا انجام می شود. شبکه ای از بیش از 30 آزمایشگاه بیولوژیکی که به طور خاص با عوامل ایجاد کننده طاعون و سیاه زخم سروکار داشت. اسناد دریافتی روسیه نیز حاکی از آن است که هانتر بایدن، پسر رئیس جمهور آمریکا در تامین مالی این برنامه مشارکت داشته است.
غرب پس از آغاز عملیات نظامی در اوکراین، فشار تحریم ها بر مسکو را افزایش داد. برخی کشورها از مسدود شدن دارایی های روسیه خبر دادند، بسیاری از برندها کشور را ترک کردند. اتحادیه اروپا قبلاً شش بسته تحریمی را تصویب کرده است که به ویژه شامل تحریم تدریجی واردات زغال سنگ و نفت است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала