والودین: روند دلارزدایی در سراسر جهان جریان دارد

CC0 / / دلار
دلار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2022
اشتراک
چرخه‌ای وجود دارد که بر اساس آن، هر واحد پول جهانی یک دوره تقریباً 100 ساله دارد.
به گزارش اسپوتنیک، ویاچسلاو والودین، رئیس دومای کشوری اظهار داشت که روند دلارزدایی در سراسر جهان آغاز شده است و نمی توان آن را متوقف کرد.
این سیاستمدار دلایل از دست دادن موقعیت دلار را برشمرد و خاطرنشان کرد که چرخه‌ای وجود دارد که بر اساس آن، هر واحد پول جهانی یک دوره تقریباً 100 ساله دارد.
وی در ادامه افزود: " اینکه چقدر سریع (دلار جایگاه خود را از دست می دهد) سوالی است که پاسخ آن را زمان خواهد داد، اما بدیهی است که روند دلارزدایی در سراسر جهان آغاز شده است و نمی توان آن را متوقف کرد.
جزئیات حذف ۴ صفر از پول ملی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2022
چطور 9 میلیارد دلار ارز از ایران خارج شد؟
از جمله دلایل دیگر، می توان از عدم تأمین پشتوانه دلار با کالاها و منابع واقعی است، زیرا "چاپخانه آمریکایی با هیچ چیز مهار نمی شود" و همچنین استفاده از این ارز به عنوان "ابزار مبارزه سیاسی" نام برد.
تغییرات ماهیت ژئوپلیتیکی نیز به این روند کمک می کند، همانطور که تسویه حساب های متقابل فزاینده در ارزهای ملی و عدم تمایل ایالات متحده به "اعتراف به اشتباهات خود" گواه این امر است.
دلار نیز با یک ارز جدید جایگزین خواهد شد. در حال حاضر می توانیم بگوییم که این به احتمال زیاد یورو نیست (که ارزش خود را هر چه بیشتر از دست می دهد)، بلکه ارز کشورهای دارای اقتصاد مستقل خواهد بود".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала