روسیه پس از سال ۲۰۲۴ از پروژه ایستگاه فضایی بین المللی خارج می شود

© AFP 2023 / ESA / Alexander Gerstروسیه پس از سال ۲۰۲۴ از پروژه ایستگاه فضایی بین المللی خارج می شود
روسیه پس از سال ۲۰۲۴ از پروژه ایستگاه فضایی بین المللی خارج می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2022
اشتراک
رئیس روس کاسموس اعلام کرد: روسیه پس از سال ۲۰۲۴ از پروژه ایستگاه فضایی بین المللی خارج خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، یوری بوریسُف رئیس جدید روس کاسموس در گزارشی به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، گفت: روسیه به تعهدات خود در قبال شرکای خود عمل خواهد کرد و پس از سال ۲۰۲۴ از پروژه ایستگاه فضایی بین المللی خارج خواهد شد.
می دانید که ما در چارچوب همکاری بین المللی در ایستگاه فضایی بین المللی کار می کنیم، البته ما به تمام تعهدات خود در قبال شرکای خود عمل خواهیم کرد، اما تصمیم برای خروج از این ایستگاه پس از سال ۲۰۲۴ گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد که در آن زمان شرکت شروع به تشکیل ایستگاه مداری روسیه خواهد کرد.
بوریسُف افزود: آینده فضانوردی سرنشین دار داخلی باید بر اساس یک برنامه علمی متعادل و منظم باشد تا هر پرواز کشور را با دانش در زمینه فضا غنی کند.
در آوریل، روگوزین، رئیس سابق روس کاسموس، گفت که روسیه یک سال قبل از پایان کار به شرکای ایستگاه فضایی بین المللی هشدار خواهد داد. به گفته وی، چنین دوره ای در تعهدات بین المللی پیش بینی شده است.
پس از آغاز عملیات نظامی ویژه مسکو در خاک اوکراین، ایالات متحده و اتحادیه اروپا از اعمال تحریم ها علیه صنعت فضایی روسیه خبر دادند.
روس کاسموس از ناسا، آژانس‌ های فضایی اروپا و کانادا درخواست کرده است تا اقداماتی را برای رفع محدودیت‌ های شرکت‌ های روسی RCC Progress، Russian Space Systems و موسسه اصلی TsNIIMash اتخاذ کنند. همانطور که روگوزین اشاره کرد، بدون این سه سازمان، بحث در مورد عملکرد ایمن ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) غیرممکن است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала