اختصاص 1.5 میلیارد دلار برای توسعه کریدور شمال-جنوب توسط روسیه

© Fotolia / Gui yong nianسرمایه گذاری ریلی
سرمایه گذاری ریلی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2022
اشتراک
کارشناس: روسیه قصد دارد تا سال 2030 میلادی 1.5 میلیارد دلار برای توسعه کریدور شمال-جنوب اختصاص دهد.
به گزارش اسپوتنیک، روسیه قصد دارد تا سال 2030 میلادی 1.5 میلیارد دلار برای توسعه کریدور شمال-جنوب اختصاص دهد.
بر اساس برنامه ارائه شده، به عنوان بخشی از توسعه کریدور "شمال-جنوب" که هند، ایران و روسیه را به یکدیگر متصل می کند، برنامه ریزی شده است که راه آهن روسیه در ساخت خطی از شهر مرزی آستارا در آذربایجان به شهر رشت در ایران (164 کیلومتر) و برقی‌سازی خط گرمسار - اینچه برون (495 کیلومتر) در ایران شرکت کند. صحت این سند توسط یک منبع نزدیک به وزارت حمل و نقل فدراسیون روسیه تایید شده است.
محمدرضا پور ابراهیمی داورانی ، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2022
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: کریدور شمال به جنوب سبب توسعه فعالیت اقتصادی ایران-روسیه می‌شود
در این سند آمده است: " سه مسیر در امتداد ITC وجود دارد: مسیر ترانس خزر برای عبور کالا از بنادر آستاراخان و ماخاچ کالا، مسیر غربی - حمل و نقل از طریق آذربایجان به ایستگاه مرزی آستارا، مسیر شرقی - مسیر راه آهن از روسیه با دسترسی به شبکه ریلی ایران از طریق گذرگاه مرزی موجود تجن – سرخس.
بر اساس گزارش موسسه توسعه اقتصاد و حمل و نقل، حجم حمل و نقل محموله در بخش روسیه از کریدور "شمال-جنوب" در سال 2020 بالغ بر 6.3 میلیون تن بوده است. ظرفیت تخمین زده شده این کریدور تا 30 میلیون تن بار در سال است".
بر اساس گزارش وزارت حمل و نقل فدراسیون روسیه، احداث راه آهن رشت به آستارا موجب افزایش 3 تا 10 میلیون تنی بار در طول کریدور در سال خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала