مقام ایرانی: فروش دلاری بلیط هواپیما در داخل کشور تخلف است

© Depositphotos.com / Gogiyanمقام ایرانی: فروش دلاری بلیط هواپیما در داخل کشور تخلف است
مقام ایرانی: فروش دلاری بلیط هواپیما در داخل کشور تخلف است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.07.2022
اشتراک
محمدی بخش: اگر شرکت هواپیمایی یا آژانس مسافرتی اقدام به فروش بلیت هواپیما به اتباع خارجی به نرخ ارزی کند، تخلف است و با آن برخورد خواهیم کرد چرا که این تصمیم لغو شده و اعلام کردیم نباید چنین اتفاقی رخ دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی ایران گفت: فروش ارزی بلیت هواپیما به اتباع خارجی لغو شده و با متخلفان برخورد کرده و خواهیم کرد.
از ابتدای تیر ماه امسال نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی برای اتباع غیرایرانی ارزی محاسبه و بر این اساس محاسبه قیمت فروش بلیت به این مسافران معادل قیمت "بیزینس‌کلاس" شد.
این مصوبه مورد انتقاد بسیاری از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وزارت امور خارجه، نمایندگان مجلس، فعالان گردشگری و مسافران خارجی قرار گرفت.
نهایتا این تصمیم با دستور وزیر راه و شهرسازی لغو شد و قرار بر این بود که از این به بعد مبنای محاسبه فروش بلیت به اتباع خارجی مانند سابق ریالی باشد.
اما با وجود تغییر این تصمیم و توقف فروش دلاری بلیت پروازهای داخلی، برخی شرکت‌های هواپیمایی مقاومت کرده و بسیاری از مسافران و گردشگران خارجی را سرگردان شده‌اند.
محمد محمدی بخش –رییس سازمان هواپیمایی کشوری – در این باره گفت: اگر مسافر غیر ایرانی از خارج از ایران، بلیت پروازی را خریداری کند طبیعتا با نرخ ارزی محاسبه و دریافت می‌شود اما اگر این اتفاق در داخل کشور رخ دهد غیر قانونی است و باید ریالی محاسبه شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала