Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک ایران  , 1920
چندرسانه ای
چند رسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چند رسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک ایران ببینید

رسانه ها: جانسون قصد دارد قبل از ترک پست نخست وزیری به اوکراین سفر کند

© Sputnikجانسون قصد دارد قبل از ترک پست نخست وزیری به اوکراین سفر کند
جانسون قصد دارد قبل از ترک پست نخست وزیری به اوکراین سفر کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.07.2022
اشتراک
دیلی پرس: بوریس جانسون قصد دارد پیش از ترک پست نخست وزیری با ولادیمیر زلنسکی دیدار کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل دیلی اکسپرس، بوریس جانسون، نخست‌وزیر مستعفی بریتانیا امیدوار است که بار دیگر با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دیدار کند.
یک منبع به این روزنامه گفت: "او [جانسون] بار مسئولیت را احساس می کند زیرا بزرگترین حامی [ولادیمیر زلنسکی] رئیس جمهور اوکراین بود. او نمی تواند بدون اطمینان از حمایت جهان از آنجا خارج شود. جانسون امیدوار است قبل از ترک نخست وزیری یک بار دیگر با زلنسکی ملاقات کند.
در ماه ژوئن، جانسون بسته کمک نظامی دیگری به ارزش یک میلیارد پوند (1.2 میلیارد دلار) به اوکراین را اعلام کرد. روز پنجشنبه مشخص شد که بریتانیا قصد دارد در هفته‌های آینده ده‌ها قبضه توپ، 1600 سلاح ضد تانک، 50000 مهمات، رادار ضد باتری و صدها هواپیمای بدون سرنشین را به اوکراین ارسال کند. به این ترتیب، حجم کل کمک های نظامی لندن به کی‌یف به 2.3 میلیارد پوند (2.7 میلیارد دلار) از پایان فوریه تا کنون رسیده است.
در 24 فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، عملیات نظامی ویژه در اوکراین را در ارتباط با درخواست رهبران جمهوری های دونباس برای کمک اعلام کرد. وی تاکید کرد که برنامه‌های مسکو شامل اشغال سرزمین‌های اوکراین نمی‌شود و هدف غیرنظامی‌سازی این کشور است. غرب در واکنش به تصمیم روسیه به تدریج شروع به اعمال تحریم های گسترده و متعدد علیه این کشور کرد. در کنار این، کشورهای غربی شروع به تهیه سلاح و تجهیزات نظامی به کیف به مبلغی که در این مرحله میلیاردها دلار برآورد می شود، کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала