رئیس جمهور جدید هند سوگند یاد کرد

CC BY 2.0 / Godlywood Studio / Draupadi Murmuدراپادی مورمو، رئیس جمهور جدید هند
دراپادی مورمو، رئیس جمهور جدید هند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.07.2022
اشتراک
دراپادی مورمو، رئیس جمهور جدید هند روز 25 ژوئیه سوگند یاد کرد و رسما پانزدهمین رئیس جمهور این کشور شد.
به گزارش اسپوتنیک با استناد به رسانه های داخلی هند، دراپادی مورمو، رئیس جمهور جدید هند روز دوشنبه سوگند یاد کرد و رسما پانزدهمین رئیس جمهور این کشور شد. این مراسم که به صورت زنده از شبکه های تلویزیونی هند پخش می‌شد، در تالار مرکزی پارلمان این کشور در دهلی نو برگزار شد.
دروپادی مورمو، متولد 20 ژوئن 1958 فرماندار سابق جارکند، اولین رئیس جمهور قبیله ای هند و دومین زنی است که به جایگاه نخست قانون اساسی و فرماندهی نیروهای مسلح این کشور می‌رسد.
مورمو در اولین سخنرانی خود گفت: "خوشبختم که این پست را در سال هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال کشورم بر عهده گرفتم. ما باید تلاش های خود را برای برآورده کردن امیدهایی که مبارزان آزادی ما برای هند مستقل به شهروندان گذاشتند، تشدید کنیم."
 اس 400  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2022
آمریکا تحریم ها علیه هند را به دلیل خرید سامانه موشکی اس-400 از روسیه لغو کرد
وی در ادامه افزود: "قدرت دموکراسی ما این است که دختر یک خانواده فقیر که در یک منطقه قبیله ای دور افتاده متولد شده است، می تواند به بالاترین مقام قانون اساسی در هند برسد. برای من خوشحالی بزرگی است که کسانی که قرن ها از مزایای توسعه محروم شده اند، فقرا، دالیت ها (نام رسمی کاست های پایین تر) و مردم قبایل بازتاب خود را در من می بینند."
مورمو، رئیس جمهور جدید هند در خانواده‌ای از قبیله سانتال از ایالت اودیشا متولد شد و کار خود را به عنوان معلم مدرسه آغاز کرد و فعالانه در مسائل اجتماعی و سیاسی شرکت داشته است.
مورمو 64 ساله در کنار حرفه معلمی، به گروه‌های اصلی سیاسی پیوست و به مجلس ایالتی در اودیشا راه یافت و سپس فرماندار ایالت شرقی هند شد.
انتخاب رئیس جمهور جدید هند از جوامع قبیله‌ای، حمایت قبایل هندی را از حزب حاکم بهاراتیا جاناتا افزایش خواهد داد. قبایل هند بیش از 8 درصد از جمعیت 1.4 میلیاردی این کشور را تشکیل می‌دهند.
رئیس جمهور هند به عنوان فرمانده عالی نیروهای مسلح عمل می‌کند و نخست وزیر دارای اختیارات اجرایی است. با این حال، رئیس‌جمهور در زمان بحران‌های سیاسی، مانند زمانی که انتخابات عمومی بی‌نتیجه است، با تصمیم‌گیری اینکه کدام حزب در بهترین موقعیت برای تشکیل دولت است، نقش کلیدی ایفا می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала