خلبانان روسی فروشی نیستند

© Sputnik / Russian Federal Security Service /  مراجعه به بانک تصاویر مامور سازمان امنیت روسیه
مامور سازمان امنیت روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.07.2022
اشتراک
عملیات اطلاعاتی اوکراین با وعده میلیون دلار برای وادار کردن خلبانان روسی برای ربودن هواپیماهای روسی خنثی شد.
به گزارش اسپوتنیک، اعضای اطلاعات نظامی اوکراین، به نمایندگی از رهبری سیاسی کشور خود، سعی کردند خلبانان نظامی روسی را با دادن پاداش پولی و تضمین اخذ تابعیت یکی از کشورهای اتحادیه اروپا برای ترغیب آنها به پرواز و فرود هواپیما در فرودگاه های تحت کنترل نیروهای مسلح اوکراین به خدمت بگیرند.
در اعلامیه سرویس امنیت فدرال روسیه آمده است: " تاکید می شود که این عملیات تحت نظارت سرویس های ویژه کشورهای عضو ناتو انجام شده است. نیروهای امنیتی قبلاً شرکت کنندگان را از میان کارمندان سرویس های ویژه اوکراین و همدستان آنها شناسایی کردند.
در جریان این عملیات، افسران ضد جاسوسی روسیه به اطلاعاتی دست یافتند که به نیروهای مسلح فدراسیون روسیه کمک کرد تا تعدادی از تأسیسات نظامی اوکراین هدف آتباری قرار بگیرند".
علاوه بر این، سرویس اطلاعاتی روسیه فیلم عملیاتی را منتشر کرد که در آن یکی از کارکنان اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین در حال گفتگوی تلفنی با یک خلبان روسی است.
مأمور اطلاعاتی اوکراین می گوید:" هدف ما هواپیماست و شما این را به خوبی درک می کنید. ما حاضریم هزینه آن را بپردازیم. در وب سایت مجلس اوکراین نوشته شده است که ما رسماً یک میلیون (دلار) برای چنین چیزهایی پرداخت می کنیم. ما می توانیم با شما به توافق برسیم – و به طور جداگانه، یک میلیون دیگر به شما پرداخت خواهد شد. من به شما تضمین می دهم."
همانطور که از بخش های مکاتبات فوق بین افسران اطلاعات اوکراین و خلبانان روسی در پیام رسان ها برمی آید، اداره اصلی اطلاعات وزارت دفاع اوکراین قرار بود چهار هزار دلار برای آمادگی آنها برای ربودن هواپیما که توسط پیک ها منتقل می شد، پرداخت کند.
در کی‌یف، قصد سرقت هواپیماهای Su-24، Su-34 یا Tu-22MZ داشتند. علاوه بر این، سازمان اطلاعات اوکراین با وعده فرستادن همسران خلبانان به کشورهای اتحادیه اروپا و ارائه تابعیت یا اجازه اقامت سعی در تحریک خلبانان روسی داشت.
وزارت دفاع روسیه: به زودی فیلم های صحنه سازی شده در مورد دستگیری روس ها منتشر می شود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2022
وزارت دفاع روسیه: به زودی فیلم های صحنه سازی شده در مورد دستگیری روس ها منتشر می شود
مإمور اطلاعاتی سرویس امنیت فدرال روسیه در این خصوص توضیح داده گفت: " به محض اینکه اعضای خانواده یک خلبان روسی روسیه را ترک می کنند، بلافاصله در دستان اداره اصلی اطلاعات وزارت دفاع اوکراین گروگان می شوند. روش های باج خواهی، تهدید، فشار بر بستگان به بخشی جدایی ناپذیر از فعالیت های سرویس های ویژه اوکراین تبدیل شده است. هیچگونه محدودیت اخلاقی ورفتاری برای آنها وجود ندارد. در صورت وقوع چنین اتفاقی، صاف و ساده آنها را می ربودند".
طبق نقشه کی‌یف، خلبان هواپیما که قرار بود ربوده شود، باید قبل از حرکت با کلونیدین مسموم می شد. سپس هواپیما توسط جنگنده های اوکراینی در هوا رهگیری و فرود اجباری قرار بود در خاک اوکراین انجام شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала