باقری: چالش های بزرگ سیاسی و اقتصادی آمریکا در حفظ جایگاه هژمونی آشکار شده است

© Photo / IRNAعلی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد ایران
علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.07.2022
اشتراک
معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران: پیوستن ایران به "سازمان همکاری شانگهای" و "مجموعه بریکس"، قدرت راهبردی و جایگاه ژئواستراتژیک چندجانبه گرایی را به صورتی معنادار، ارتقاء می‌بخشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به نشست با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: ضعف‌های بنیادین یکجانبه گرایی و چالش‌های بزرگ سیاسی و اقتصادی آمریکا در حفظ جایگاه هژمون جهانی آشکار شده است.
باقری تصریح کرد: پیوستن ایران به "سازمان همکاری شانگهای" و "مجموعه بریکس"، قدرت راهبردی و جایگاه ژئواستراتژیک چندجانبه گرایی را به صورتی معنادار، ارتقاء می‌بخشد.
وی با اشاره به ناکامی رئیس جمهور آمریکا در تحقق اهداف سفرش به منطقه، تاکید کرد: برنامه ریزی اجلاس آستانه به فاصله چند روز پس از سفر ناموفق بایدن به منطقه، نشانه "هوشمندی دیپلماسی ایران" و نماد برتری "گفتمان تعامل منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران" است.
باقری، الگوی تدوین برنامه‌های بلندمدت روابط با قدرت های منطقه‌ای و جهانی را بااهمیت توصیف و تصریح کرد: "الگوی برنامه‌های بلندمدت در روابط دوجانبه" که در مقطع اخیر علاوه بر چین، روسیه، ونزوئلا و ترکیه را هم دربرگرفت، به "پایدارسازی روابط اقتصادی" منجر شده و به طور موثر مانع تأثیرگذاری تکانه‌های سیاسی و اقتصادی بین‌المللی بر وضعیت اقتصادی کشور گردیده و خنثی‌سازی تحریمها را در میدان اقتصاد و تجارت معنا می‌بخشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала