اروپا گرفتار در "تله خودساخته" گازی

© Fotolia / Pakhnyushchyyگاز طبیعی راهی مستقیم برای آینده ای پاک پایدار
گاز طبیعی راهی مستقیم برای آینده ای پاک پایدار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.07.2022
اشتراک
رئیس کمیسیون اروپا گفت: اروپا باید آماده توقف کامل عرضه گاز از روسیه باشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری " DPA "، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا هشدار داده است که با کاهش عرضه گاز از روسیه، اروپا باید برای توقف کامل آن آماده شود، که به نظر او "دیر یا زود" اتفاق خواهد افتاد. او این دیدگاه را در مصاحبه ای که روز دوشنبه با منتشر شد بیان کرد.
وی در ادامه گفت: " در حال حاضر روسیه فقط به طور جزئی گاز را به 12 کشور عضو اتحادیه اروپا عرضه می کند یا اصلاً سوخت آبی عرضه نمی کند. بنابراین، اروپا باید برای بدترین سناریو آماده باشد: توقف کامل گاز کمی زودتر یا دیرتر".
گفتنی است پیشتر، وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که اگر اروپا از واردات انرژی روسیه صرفنظر کند، فدراسیون روسیه بدون متحمل شدن ضررهای جدی تغییر جهت خواهد داد.
 خط لوله گاز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2022
گزارش و تحلیل
چرا جایگزینی گاز روسیه با گاز ایران، برای اروپا غیرممکن است؟
لاوروف گفت: "اگر آنها این کار را انجام دهند، ما مشکل خاصی نخواهیم داشت. رئیس جمهور در رابطه با کارهایی که آنها در مورد نورد استریم 2 انجام می دهند، گفته ما همیشه آماده راه اندازی آن هستیم. نورد استریم 2 تحت فشار است. اما در شرایط فعلی 50 درصد حجمی که برای این خط لوله گاز در نظر گرفته شده بود قبلاً برای مصارف داخلی ما، هم برای گرما رسانی، هم برای صنایع شیمیایی و هم برای سایر کارهای صنعتی ذخیره شده است. ما بدون متحمل شدن ضررهای جدی تغییر جهت خواهیم داد. ما خریدار داریم و تقاضا وجود دارد".
ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان نیز اعلام کرده بود که سیاست تحریم ها انتظارات را برآورده نکرده است، اقتصاد اروپا به ریه خود شلیک کرده و اکنون در حال خفه شدن است.
وی گفته بود: "سیاست تحریم‌ها امیدها را برآورده نکرد، بلکه نتیجه معکوس آنچه برنامه‌ریزی شده بود، داشت... باید بگویم که در ابتدا فکر می‌کردم فقط به پای خودمان شلیک کردیم، اما اکنون به نظر می‌رسد که اقتصاد اروپا به ریه های خود شلیک کرده و به همین دلیل است که اکنون در همه جا خفه می شود."
اوربان همچنین به هر کسی که شغلی دارد توصیه کرد که قدر آنرا بداند زیرا در ماه های آینده رکود اقتصادی اروپا پیش بینی می شود. به گفته وی، تمام مطالعات، تحلیل ها و پیش بینی های بین المللی که او با آنها کار می کند نشان می دهد که به دلیل "اثر ترکیبی" سیاست تحریم ها و درگیری در اوکراین، "اقتصاد اروپا شروع به کوچک شدن کرده است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала