سخنان جالب پادشاه اردن علیه ایران

© Flickr / jimgreenhillسخنان جالب پادشاه اردن علیه ایران
سخنان جالب پادشاه اردن علیه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.07.2022
اشتراک
پادشاه اردن با اشاره به اینکه منطقه نیاز به تنش و درگیر ندارد گفت که کشورش و تمام کشور‌های عربی خواهان روابط خوب با ایران هستند و معتقد است که گفتگو تنها راه حل اختلافات است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در گفتگو با روزنامه الرای در پاسخ به سوالی درخصوص اظهارات وی درمورد تشکیل ناتوی عربی و تحلیل‌های منتشر شده در رسانه‌ها گفت: این موضوع را پیگیری کردم و تحلیل‌های منتشر شده در خصوص پاسخ من در یک مصاحبه را خواندم، سوال اینگونه بود که ایده چنین ائتلافی در منطقه عربی چقدر مناسب است، بگذارید اینجا توضیح بدهم که اردن به دنبال تقویت همکاری‌های مشترک عربی و فعال کردن آن است، زیرا این امر در راستای خدمت به مسائل و منافع ما است.
وی تاکید کرد: بار دیگر می‌گویم، اردن تنها با ائتلاف‌های امت عربی و منافع و قضایای آن بوده و هست. از نظر تاریخی اردن همواره در صدر شرکت کنندگان در مقابله با تهدیدات تروریستی و امنیتی است که کشور‌ها و ملت‌های عربی را مورد هدف قرار می‌دهند.
ملک عبدالله دوم در پاسخ به این سوال که برخی‌ها این موضوع را به ایران ربط دادند تاکید کرد: منطقه نیاز به بحران و درگیری‌های بیشتر ندارد بلکه نیازمند همکاری هماهنگی است. اردن همواره دعوت به ایجاد پل‌های همکاری به جای دیوار‌ها و موانع می‌کند و این کشور به امنیت منطقه اهمیت می‌دهد، زیرا امنیت برادران عرب بخشی از امنیت ما است.
 Jordan Flag - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.07.2022
نخست وزیر اردن: هرگز به ایران به عنوان منبع تهدید امنیت ملی خود نگاه نمی کنیم
وی خاطرنشان کرد: ما خواهان تنش در منطقه نیستیم، اردن و تمام کشور‌های عربی خواهان روابط خوب با ایران هستند؛ روابطی که بر احترام متقابل، حسن همجواری، احترام به حاکمیت کشور‌ها و عدم دخالت در امور داخلی مبتنی باشد.
پادشاه اردن در ادامه گفت: ما بر این باوریم که گفتگو تنها راه حل اختلافات است، اما من همانند همیشه و در مناسبات متعدد تاکید کردم که ایران در برخی کشور‌های عربی دخالت می‌کند و ما امروز در مرزهایمان به طور منظم با حمله‌هایی از سوی برخی شبه نظامیان مرتبط با ایران مواجه هستیم بنابراین امیدواریم که تغییراتی در رفتار ایران شاهد باشیم و این امر باید در واقعیت محقق شود، زیرا منافعی برای تمام کشور‌های منطقه از جمله ایران و مردم این کشور به همراه دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала