ذوالنوری: در قرارداد 25 ساله با چین هیچ امتیاز اضافی نداده‌ایم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ذوالنوری: در قرارداد 25 ساله با چین هیچ امتیاز اضافی نداده‌ایم
ذوالنوری: در قرارداد 25 ساله با چین هیچ امتیاز اضافی نداده‌ایم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.07.2022
اشتراک
نماینده مردم قم در مجلس ایران: همانند قرارداد چین، قرارداد مشابه دیگری نیز با روسیه درحال عقد است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از انتخاب، مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس ایران اعلام کرد: در قرارداد 25 ساله با چین هیچ امتیاز اضافی نداده‌ایم و همانند این قرارداد نیز با روسیه درحال عقد است.
ذوالنوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت که طالبان تهدید بالقوه برای جمهوری اسلامی نیست و زمانی که ما بحرانی در مرزهای شرقی نداریم نباید این منطقه را به یک چالش و درگیری بالفعل تبدیل می‌کردیم.
وی با اشاره به اینکه طالبان حق آبه جمهوری اسلامی را پذیرفته و درحال تامین آن است، تاکید کرد: تلاش ما بر این بود که امنیت و بازار تجار ایرانی در افغانستان از بین نرود و وابستگی طالبان به جمهوری اسلامی نیز تشدید شود تا افغانستان در دامان آمریکا گیر نکند.
ذوالنوری با بیان اینکه اجلاس روند آستانه در جمهوری اسلامی پیام‌ها و بهره‌وری‌های بسیاری داشته است، خاطرنشان کرد: یکی از پیام‌های این اجلاس برای آمریکا این بود که اگر شما درحال یارگیری هستید، این سمت نیز یکپارچگی وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه اعتقاد شرقی شدن جمهوری اسلامی ایران، یک اعتقاد بی‌اساس است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مستقل است ولی گاهی منافع ما دارای اقتضاعاتی است که با حفظ سیاست‌های خودمان باید آن‌ها را رعایت کنیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала