چین ماژول آزمایشگاهی ایستگاه فضایی تیانگونگ را پرتاب کرد

© AP Photo / Cai Yang / Xinhuaچین ماژول آزمایشگاهی ایستگاه فضایی تیانگونگ را پرتاب کرد
چین ماژول آزمایشگاهی ایستگاه فضایی تیانگونگ را پرتاب کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.07.2022
اشتراک
چین ماژول آزمایشگاهی ونتیان را برای ایستگاه فضایی تیانگونگ پرتاب کرد.
به گزارش اسپوتنیک، موشک حامل Long March-5V با ماژول آزمایشگاهی ونتیان (Wentian) برای ایستگاه مداری تیانگونگ (Tiangong) چین روز یکشنبه از پایگاه فضایی ونچانگ (Wenchang) در جزیره هاینان (Hainan) پرتاب شد، پرتاب توسط تلویزیون مرکزی چین پخش شد.
پرتاب در ساعت 14:22 به وقت محلی (10:52 به وقت تهران) انجام شد.
ماژول آزمایشگاهی ونتیان دارای طول 17.9 متر، حداکثر قطر 4.2 متر و وزن پرتاب 23 تن است. این ماژول از سه بخش تشکیل شده است: یک محفظه کار، یک محفظه قفل هوا و یک محفظه منبع. تا به امروز، ونتیان بزرگترین فضاپیمای پرتاب شده توسط چین است.
ساخت ایستگاه مداری چند ماژول تیانگونگ چین به طور رسمی در 29 آوریل 2021 آغاز شد، زمانی که ماژول اصلی Tianhe با موفقیت به مدار پرتاب شد. پیش بینی می شود ساخت این ایستگاه در سال جاری به پایان برسد. سه فضانورد می توانند همزمان در ایستگاه باشند یا شش نفر در هنگام تعویض خدمه.
برنامه ریزی شده است که ماژول تحقیقاتی Mengtian نیز امسال به ایستگاه متصل شود. علاوه بر این، در سال 2025، ماژول اخترفیزیکی خودمختار "Xuntian" باید راه اندازی شود که به طور دوره ای برای تعمیر و نگهداری به ایستگاه متصل می شود.
ماژول اصلی ایستگاه با طول 16.6 متر و حداکثر قطر 4.2 متر "Tianhe" نام گرفت که در حال حاضر بزرگترین فضاپیمای ساخته شده در چین است. مرکز کنترل و مدیریت و فضای اصلی زندگی خدمه (حدود 50 متر مکعب) در اینجا قرار دارد و برخی آزمایشات علمی و فناوری نیز در اینجا انجام خواهد شد.
علاوه بر ماژول اصلی، فضای نشیمن در نمونه های آزمایشی نیز در نظر گرفته شده است، بنابراین مساحت کل آن حدود 110 متر مکعب خواهد بود. ماژول اصلی مجهز به دو ایستگاه لنگر برای محفظه های آزمایشی، و همچنین سه درگاه لنگر برای پهلوگیری کشتی های سرنشین دار و باری است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала