گزارش و تحلیل

چرا آمریکایی ها دلواپس پهپادهای ایرانی هستند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / چرا آمریکایی ها دلواپس پهپادهای ایرانی هستند
چرا آمریکایی ها دلواپس پهپادهای ایرانی هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.07.2022
اشتراک
ما ایرانی ها عادت داریم خودزنی کنیم و همیشه مرغ همسایه را غاز معرفی کنیم و به همین دلیل علیرغم پیشفت های بسیار ارزشمندی که مملکت ما در زمینه های علمی مختلف به دست آورده ولی بعضی ها هستند که دائم خودی را دست کم می گیرند.
یادتان هست یکی از مسئولین ما یکبار ادعا می کرد شنیده آمریکایی ها با یک دکمه فشار دادن می توانند کل سیستم دفاعی ما را فلج کنند و همه چیزمان را نابود کنند و بسیاری هم او را باور کرده بودند و حرف او را طوطی وار تکرار می کردند.
حتی به خود زحمت ندادند که بگردند ببینند این ادعا آیا از منبع که این مسئول ما از آن شنیده بود قابل اعتماد است یا نه.
البته بدیهی بود که به قول معروف بعضی ها از میدان داری ایران خیلی کینه داشتند و به شگردهای مختلف تلاش داشتند دست آوردهای میدان را زیر سوال ببرند و خوب روی ذهن برخی مسئولین ما نیز تاثیر گذاشته بودند.
امروزه هم آنها بر علیه میدان ما جنگ راه انداخته اند و همین که آمریکایی ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست تروریستی خود قرار داده یک گواه بر این مدعا می باشد.
چرا آمریکایی ها ادعا می کنند ایران برای روسیه پهپاد فرستاده؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.07.2022
گزارش و تحلیل
چرا آمریکایی ها ادعا می کنند ایران برای روسیه پهپاد فرستاده؟
اما علیرغم همه تلاش های این کینه توزان میدان ولی خود به خود اینها مجبور می شوند در موارد زیادی به خودزنی بپردازند.
یکی دو هفته بیش نیست که اسرائیلیها از سیستم دفاع هوایی لیزری کذایی خود در حضور بایدن پرده برداری کردند وادعا کردند این سامانه می تواند انواع واقسام موشک ها و پهپادها را با اشعه لیزر ردیابی و سریع نابود کند.
در صورتی که چنین سامانه ای در اختیار آنها است که آنها نباید دیگر دلواپس موشک و پهپاد ایرانی باشند.
همزمان هم دیدیم که آمریکایی ها بحث تقاضای روسیه برای خرید پهپادهای ایرانی را مطرح کرد و روزی نیست که اینها انواع واقسام تهدید ها را نثار ایران نکنند که مبادا به روسیه پهپاد بدهید.
مگر پهپاد ایرانی چیست که اینقدر از آن واهمه دارید؟
اگر شما سامانه های دفاعی آنچنانی در اختیار دارید که می تواند همه موشک ها و پهپاد های ایرانی را در کسری از ثانیه شکار کند که دیگر نباید دلواپس پهپاد های به قول خودتان "اسباب بازی" ایرانی باشید.
مگر اینکه شما بسیار مطمئن هستید که فناوری پهپادی ایران آنقدر پیشرفته است که کل سامانه های دفاعی ای که در اختیار دارید توان شکار آنها را ندارد و می تواند معادله را در میدان تغییر دهد.
همین دلواپسی آنها از اینکه احتمال دارد ایران پهپادهایی را در اختیار روسیه قرار دهد خود نشان می دهد که چه قدرت فناوری پبهادی و موشکی ایران پیشرفت کرده که اینها نمی توانند با آن مقابله کنند و از آن دلواپس هستند.
این جریان وقتی شدت پیدا می کند که حتی لابی های صهیونیست در کنگره آمریکا تلاش می کنند تا قانونی را در کنگره مصوب کنند تا شرکت های همکار با ایران در زمینه تولید پهپاد و موشک را تحریم کنند.
البته ظاهرا نمی دانند اینها از قبل همه تحریم بودند وهستند و شاید هم فقط می خواهند در این راستا هیاهو راه بیاندازند و بس.
امروزه به نظر می آید وقت آن رسیده باشد به خودمان باور داشته باشیم و باور کنیم که ما ایرانی ها بودیم که علم و فناوری را از ثریا چیدیم و تقدیم بشریت کردیم و امروزه حق ما است که جایگاه خود را در جهان پس بگیریم.
خودی ها شاید ندانند اما دشمنان به خوبی این را می دانند و همه دشمنی آنها با ایران و تلاش های آنها برای مقابله با پیشرفت های علمی ایران و ایرانی ها به این دلیل است که آنها به خوبی می دانند ایرانی ها چه قدر استعداد دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала