لاوروف: روسیه، ترکیه و یک شرکت ثالث دیگر، کشتی ها را با غلات اوکراینی اسکورت می کنند

© Photoلاوروف: روسیه، ترکیه و یک شرکت ثالث دیگر، کشتی ها را با غلات اوکراینی اسکورت می کنند
لاوروف: روسیه، ترکیه و یک شرکت ثالث دیگر، کشتی ها را با غلات اوکراینی اسکورت می کنند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.07.2022
اشتراک
سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت، همراه با روسیه و ترکیه، و یک طرف ثالث اسکورت کشتی های دارای غلات اوکراینی در دریای سیاه را فراهم می کند، این موضوع بعداً مشخص خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف در جریان نشستی در پاسخ به سوال در خصوص غلات گفت: "در استانبول، ما موفق به دستیابی به یک توافق شدیم: اوکراین درگیر پاکسازی مین است، کشتی‌ها را در دریای آزاد راه‌اندازی می‌کند، روسیه، ترکیه و یکی دیگر از شرکت کنندگان، کشتی را تا تنگه بسفر اسکورت می‌کنند". وی خاطرنشان کرد که تفاهم نامه روسیه و سازمان ملل که همزمان با توافقنامه ها در استانبول امضا شد، "دبیر کل سازمان ملل را موظف کرد که این روند را آغاز کند، کشورهای غربی را متقاعد کند و آنها را وادار به تصمیم گیری در مورد رفع همه محدودیت های اعمال شده بر صادرات غلات روسیه کند."
پیش از این در خبرها آمده بود که یک منبع در سازمان ملل ضمن اعلام جزئیات روند صادرات غلات اوکراین این مطلب را اعلام کرد. وی خاطرنشان ساخت:" گروه های بازرسی در ترکیه تشکیل خواهند شد. تیم های بازرسی در ترکیه متشکل از نمایندگان همه طرف ها (فدراسیون روسیه، اوکراین، ترکیه) و سازمان ملل خواهند بود. کشتی ها پس از بازرسی از آنها توسط تیم بازرسی، طبق برنامه زمانی مصوب مرکز مشترک هماهنگی به بنادر اوکراین رفته و وارد آنها می شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала