فارین پالیسی: ناتو برای آمریکا گران تمام می شود

© AFP 2023 / Win McNameeفارین پالیسی می نویسد ناتو برای آمریکا گران تمام می شود
فارین پالیسی می نویسد ناتو برای آمریکا گران تمام می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.07.2022
اشتراک
فارین پالیسی می نویسد که ناتو برای ایالات متحده دیگر مقرون به صرفه نیست.
به گزارش اسپوتنیک، جاستین لوگان، ستون نویس مجله آمریکایی فارین پالیسی، می گوید: اتحاد آتلانتیک شمالی یک اتحاد گران قیمت و قدیمی است که قادر به پاسخگویی به چالش های مدرن نیست.
به نظر او، بلوک که هدف آن مقابله با اتحاد جماهیر شوروی در دوران جنگ سرد بود، منسوخ شده است.
وی تأکید کرد: ناتو در پاسخگویی به یک بیماری همه گیر یا مبارزه با دزدی دریایی کارایی ندارد. نه توانایی، نه اختیار و نه مناسب برای این اهداف را دارد. و بلوک را به عنوان نوشدارویی برای همه مشکلات تبلیغ نکنید. "
علاوه بر این، همانطور که در این نشریه اشاره شد، این اتحاد دیگر برای واشنگتن مقرون به صرفه نیست.
محدودیت های منابع شروع می کنند خود را نشان دهند. بودجه دفاعی که در حال حاضر به 847 میلیارد دلار افزایش یافته است، به این زودی ها به 1 تریلیون دلار یا بیشتر نخواهد رسید. تلاش های ایالات متحده برای ایفای نقشی پیشرو در صحنه امنیتی اروپا، ژست لوکسی است که واشنگتن دیگر از عهده آن برنمی آید.
روسیه در پایان سال گذشته پیش نویس توافقنامه هایی را با ایالات متحده و ناتو درباره تضمین های امنیتی منتشر کرد. از جمله خواسته های مسکو امتناع از گسترش بیشتر اتحاد به شرق، پیوستن به اوکراین و ایجاد پایگاه های نظامی در کشورهای پس از شوروی بود. علاوه بر این، این موضوع در مورد عدم استقرار سلاح های ضربتی در نزدیکی مرزهای روسیه و عقب نشینی نیروهای اتحاد در شرق اروپا به مواضع سال 1997 بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала