عینک آفتابی با قیمت نجومی در بازار ایران +عکس

© Fotolia / MaxFrostعینک آفتابی
عینک آفتابی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.07.2022
اشتراک
عینک‌های لاکچری که با قیمت ودیعه یک خانه یا خودرو برابری می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌های خبری در صفحات اجتماعی خبر از قیمت‌های نجومی عینک‌های آفتابی در بازار ایران می‌دهند. عینک‌های لاکچری‌ای که تنها برای چند ساعت در روز، روی چشم قرار می‌گیرند و استفاده می‌شوند، و این موضوع مطابق معمول با واکنش‌های انتقادی کاربران از روند افزایشی کالا‌ها همراه شده است.
گسترش نیوز در خصوص قیمت عینک آقتابی در بازارایران، به گفت‌و‌گو با حمید ثابت قدم، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک تهران پرداخت. ثابت قدم در خصوص وضعیت واردات عینک آفتابی اظهار داشت: «متاسفانه کالاهای ما کلا وارداتی است، مخصوصا عینک آفتابی که در اولویت چهار قرار گرفته و به همین علت این کالا به طور قانونی وارد نمی‌شود. بارها از سمت اتحادیه نامه نوشتیم و نشست‌های متعددی داشتیم که عینک آفتابی از اولویت چهار خارج شود که این صنف بتواند به راحتی ثبت سفارش خود را انجام دهد. اما متاسفانه دولت هیچ حمایتی از واردکنندگان نمی‌کند و افرادی که به این کار مشغول هستند با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.»
وی پیرامون میزان تغییر قیمت عینک در سال جاری بیان کرد: «به دلیل اینکه عینک آفتابی کلا وارداتی است، قیمت بستگی به دلار و یورو دارد. فشار این موضوع به مصرف کننده نهایی می‌آید. در کل نوسانات قیمت ارز تاثیر مستقیمی روی قیمت این کالا می‌گذارد.»
رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک تهران با اشاره به اینکه این کالا تولید داخل ندارد، افزود: «تولید داخل عینک آفتابی به علت تنوع بالا توجیه اقتصادی ندارد. این کار نیاز به سرمایه گذاری سنگینی دارد. با شرایط فعلی بهتر است تنها واردات صورت گیرد.»
وی در ادامه گفت: «نزدیک به ۱۶ هزار واحد صنفی در کشور فعال هستند، که از این تعداد هزار واحد در پایتخت فعالیت می‎‌کنند. و در خصوص دستگاه‌های یووی موجود در مغازه‌ها نیز توضیح داد که یک سری دستگاه‌ها هستند که هر عینکی را داخل آن بگذارید یووی ۴۰۰ نشان می‌دهد. تقاضا من از مردم این است که عینک را از واحدهای صنفی خریداری کنند که دارای پروانه کسب هستند. مردم می‌توانند با دریافت فاکتور هر زمان که به مشکل برخوردند به اتحادیه مراجعه کنند تا به شکایت آنها رسیدگی شود.»
برخی از کاربران معتقدند این روزها خرید عینک آفتابی علاوه بر محافظت از چشم، امنون دیگر جنبه ابزاری برای جذابیت نیز دارد و برخی افراد تنها برای فخرفروشی آن را می‌خرند و از آنها در عکس‌های خود برای جلب توجه بیشتر استفاده می‌کنند. کاربرانی هم به گرانی‌های بی‌وقفه در ایران اشاره می‌کنند و ضمن ابراز تاسف از چنین وضعیت نابسامان، نگران آینده خود و خانواده‌هایشان هستند‌.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала