هشدار سازمان هواشناسی ایران در باره خیزش گردوخاک

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر باران‌ های سیل‌آسا
 باران‌ های سیل‌آسا   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.07.2022
اشتراک
سازمان هواشناسی ایران با صدور چند هشدار نارنجی و زرد از تشدید فعالیت بارش‌های مونسونی در جنوب شرق و جنوب کشور و نفوذ و تشدید فعالیت سامانه بارشی در سواحل دریای خزر خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، سازمان هواشناسی ایران روز 23 ژوئیه (شنبه)، در هشدارهایی از بارش رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی، احتمال سیلاب ناگهانی و آب‌گرفتگی معابر در برخی استان‌ها تا پایان هفته خبر داد و نسبت به آمادگی دستگاه‌های اجرایی مانند نیروهای امدادی، راهداری، شهرداری، وزارت نیرو و غیره توصیه کرد.
سازمان هواشناسی در هشدار سطح نارنجی خود از تشدید فعالیت سامانه‌ای بارش‌های مونسونی در جنوب شرق و جنوب کشور خبر داد که از امروز (شنبه) آغاز و تا پایان روز پنجشنبه هفته جاری تداوم خواهد داشت و باعث رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی خواهد شد.
بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی با عنوان "تشدید فعالیت سامانه بارشی"، طی روزهای روز یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در استان‌های اردبیل و گیلان رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود که احتمال جاری شدن روان آب‌ها و آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر باد شدید لحظه‌ای موقت و اختلال در ناوگان حمل‌ونقل وجود دارد.
گرد و غبار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.07.2022
حمله گرد و خاک از عراق به ایران
سازمان هواشناسی همچنین با توجه به تشدید فعالیت سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، عدم صعود به ارتفاعات، عدم اتراق در بستر رودخانه‌ها، عدم قرار گرفتن در مسیل‌ها، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده، عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد، آمادگی دستگاه‌های اجرایی مانند نیروهای امدادی، راهداری، شهرداری، وزارت نیرو و غیره جهت مقابله را بحران توصیه کرد.
سازمان هواشناسی همچنین از وزش شدید باد و خیزش و نفوذ گردوخاک طی امروز تا روز دوشنبه هفته جاری در استان‌های تهران، البرز، مرکزی، قم، قزوین، کرمانشاه، خوزستان، ایلام، خراسان رضوی، خراسان شمالی، جنوب سمنان، شرق اصفهان، شرق یزد خبر داد که کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، سقوط اشیا از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت و شکستن درختان و اختلال در ناوگان حمل‌ونقل سبب خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала