موج انتقادات به لغو کنسرت قانونی سیروان در اهواز +ویدئو، عکس

© Sputnik / Evgenya Novozheninaعلی جنتی : نیروی انتظامی اجازه لغو کنسرت ها و نمایش ها و... را ندارد
علی جنتی : نیروی انتظامی اجازه لغو کنسرت ها و نمایش ها و... را ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.07.2022
اشتراک
لغو کنسرت موسیقی در اهواز که از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان مجوز رسمی داشت بازتاب فراوانی در فضای مجازی به همراه داشت.
به گزارش اسپوتنیک، لغو کنسرت قانونی و رسمی سیروان خسروی در شهر اهواز با مصوبه شورای تامین شهر اهواز، در روزهای اخیر در فضای مجازی جنجال آفرین شد. شورای تامین شهر اهواز برخلاف مجوز قانونی و رسمی وزارت ارشاد و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حکم به لغو این کنسرت داد.
بر اساس گزارش برخی خبرگزاری‌های ایرانی، این اتفاق طی سال جاری، برای چندمین بار در برخی استاهای این کشور رخ داده است و این موضوع که این‌بار سبب کنسل شدن کنسرت سیروان شد خشم هواداران وی و افرادی که برای این کنسرت بلیت تهیه کرده بودند و همچنین کاربران را برانگیخت.
گفته می‌شود به دنبال لغو این کنسرت، گروهی با وانت روبروی سینما هلال این شهر تجمع کرده و طی این اقدام، با رفتاری عجیب، از ورود افرادی که به شکلی قانونی، اقدام به تهیه بلیت کرده بودند، خودداری کردند. اتفاقی که تاخیری یک‌ساعته در برگزاری کنسرت به وجود آورد و بعد که این مشکل، به ظاهر رفع شد، پخش مداحی با صدای بلند در روبروی سالن اجرا، سبب شد تا تیم کنسرت، عملا نتوانند به اجرای برنامه بپردازند.
لغو شدن این کنسرت، با مصوبه شورای تامین شهر اهواز صورت گرفته است. اما نکته قابل تامل این است که طبیعتا برای این کنسرت نیاز به مجوز شورای تامین هم بوده است و این شورای با بررسی‌های دقیق بعد از دادن مجوز باید پای این تصمیم خود می‌ایستاد و محدودیت‌ها و معذوریت‌ها را پیش از دادن مجوز بررسی می‌کرد. اتفاقی که مجموعه اداره ارشاد این استان را ناراحت کرده و باز این گزاره را در ذهن یادآور می‌شود که وقتی نهاد رسمی فرهنگ، برای برگزاری یک کنسرت، مجوز اعطا می‌کند، چرا نهادهای مانند شورای اهواز پس از دادن مجوز و موافقت با برگزاری،‌ باید حکم به لغو این حرکت قانونی دهند؟
دلایل لغو این کنسرت، ضمن وجود کرونا، ازدحام جمعیت مقابل سینما عنوان شد که موجب اختلال‌ در عبور و مرور می‌شود. گویا شورای تامین با همین بهانه، نه‌ تنها از کنسرت روزهای ۳۰ و ۳۱ تیرماه ممانعت به عمل آورد بلکه کنسرت روزهای اول تا سوم مردادماه سهراب پاکزاد را نیز در این شهر کنسل کرده است.
برخی از کاربران با کنایه عنوان می‌کنند این اقدامات نه تنها برای مردم تعریف نشده است بلکه به نوعی توهین به آنهاست، چراکه سینما هلال اهواز با دارا بودن ۸۰۰ صندلی، یکی از اصلی‌ترین مکان‌های این شهر برای اجرای کنسرت است. اتفاقی که طی سالیان اخیر تکرار شده و خیلی جالب است که چطور شورای تامین، به تازگی متوجه شده که ازدحام مقابل این سینما، در رفت‌وآمد شهری اختلال ایجاد می‌کند؟!
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала