گزارش و تحلیل

تا دیر نشده به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه میان مردم و نظام توجه کنید

© Sputnik / Anton Bistrov /  مراجعه به بانک تصاویر تا دیر نشده به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه میان مردم و نظام توجه کنید
تا دیر نشده به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه میان مردم و نظام توجه کنید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.07.2022
اشتراک
رسانه های دشمن ملت ایران تلاش دارند در صحبت ها و تحلیل های خود در موارد منفی از عبارت "جمهوری اسلامی" استفاده کنند و نه از "جمهوری اسلامی ایران" تا مثلا بخواهند به ملت ایران بگویند که مشکل آنها با نظام جمهوری اسلامی در ایران است و نه با ملت ایران.
شاید اگر مساله مورد بحث این رسانه ها بحث های داخلی ایران بود می شد مقداری (آن هم نه همه) بحث های اینها را به عنوان بحث اختلاف نظر سیاسی موافق و مخالف نظام سیاسی حاکم بر ایران توصیف کرد، اما وقتی که بحث اینها روی مسایل اصولی ملی ایران متمرکز می شود دیگر بحث، بحث نظام نیست بلکه بحث دشمنی با ملت ایران است.
بگذارید مساله را اینگونه مطرح کنیم.
هر فارسی زبانی ضرورتا ایرانی نیست و هر کسی که روزی شناسنامه ایرانی حمل می کرده ضرورتا وطن پرست نیست.
بسیاری از آنهایی که زمانی شناسنامه ایرانی حمل می کردند وامروزه به خارج رفته اند و مقیم آنجا شده اند به دلیل نفرت از ایران از این کشور رفته اند وهیچ علاقه ای به ایران و سرنوشت آن و مردم ایران ندارند.
بسیاری ممکن است که به دلایل مختلف زبان فارسی را یاد گرفته باشند و بسیاری هم هستند که به خارج کشور مهاجرت کرده اند و کلا هویت کشور دیگری را دریافت کرده اند و برای وفاداری به آن کشور قسم خورده اند و امروزه اگر در رسانه های فارسی زبان کار می کنند برای محقق نمودن سیاست های آن کشور عمل می کنند.
طبق سیاست هایی که دشمنان ایران دهه ها و حتی قرن ها است بر علیه ملت ایران اتخاذ کرده اند آنها به هیچ وجه بقای ایران واحد قدرت مند را تحمل ندارند و به دنبال تجزیه ایران هستند وحتی برخی از اینها پا فراتر گذاشته و به دنبال نابودی کل ملت ایران هستند.
وقتی درباره قرن ها صحبت می کنم هم تصور نکنید که اغراق می کنم، بروید به تاریخ رجوع کنید و ببینید همین نسل اول خاندان سعودی وقتی تشکیل شد چون با وهابی ها متحد شده بودند اولین هدفشان سربریدن همه ایرانی ها و شیعیان بود و به کربلا حمله کردند و هر کس آنجا بود را کشتند و تلاش کردند که از آنجا به سمت ایران حرکت کنند که عثمانی ها جلویشان را گرفتند.
سید عباس موسوی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2022
پاسخ تند سفیر ایران به سفیر اسرائیل در باکو
یا اگر توجه کنید سالانه در اسرائیل جشن پوریم (ایرانی کشون) برگزار می شود تا خاطره کشتار ملت ایران در ذهن یهودی ها زنده بماند و یادآوری شود که کینه اسرائیلی ها نسبت به ایرانی ها به چیزی بیش از دو هزار سال بر می گردد و صهیونیست ها به این طریق تلاش دارند بحث ضرورت انتقام از ایرانی ها را زنده نگه دارند.
در باره کشورهای اروپایی و... که جای خود دارد و اصلا نیاز به تشریح سیاست های آنها در قبال ایران و عملکرد آنها در تضعیف تاریخی حکومت های مرکزی ایران وهمچنین تلاش برای تجزیه ایران که نیاز به شرح ندارد.
حتی آنهایی که مدعی هستند مشکل آمریکایی ها با نظام جمهوری اسلامی است و نه با موجودیت ایران بد نیست به تاریخ معاصر ایران رجوع کنند تا ببینند که تحریم های آمریکا بر علیه ایران از چه زمانی شروع شد، از زمان مصدق، و تا به حال آمریکایی ها حتی تحریم هایی که بر علیه ملت ایران در زمان ملی سازی صنعت نفت توسط مصدق وضع کرده بودند را نگه داشته اند.
بحث کودتا بر علیه مصدق و ... جای خود.
بعد نگاه کنید چه کسی حامی مالی این رسانه ها است تا متوجه جریان شوید.
طبیعی است که هر چه قدر ایران قدرتمند تر شود این آرزوی آنها به رویا تبدیل می شود و مشاهده می کنیم که پس از انقلاب اسلامی در ایران روز به روز این آرزوهای ضعیف تر شده چرا که روز به روز ایران قدرتمند تر شده.
وقتی که بحث درباره نفوذ منطقه ای ایران مطرح می باشد، توجه داشته باشد در زمانی که ایران ذیل شدید ترین تحریم های بین المللی قرار داشت و در زمانی که نیروهای آمریکایی با اشغال افغانستان وعراق و حضور در خلیج همیشه فارس ایران را محاصره کرده بودند ایرانی ها موفق شدند نفوذ خود را تا دریای مدیترانه و دریای سرخ و باب المندب برسانند، این یعنی شکست مفتضحانه دشمنان در محصور کردن ایران.
وقتی بحث درباره برنامه های دفاعی ایران مخصوصا بحث های موشکی و پهبادی مطرح می شود یعنی در دورانی که ایران به هیچ منابع تسلیحاتی دسترسی نداشت و حتی در برهه هایی ذیل تحریم های شورای امنیت قرار داشته ایران موفق شده که همه قله های فناوری را در بنوردد و به بالاترین سطح فناوری تولید تسلیحات دفاعی برسد.
نمی خواهم ادعا کنم که امروزه ایران در زمینه تسلیحاتی می تواند مثلا با آمریکا رقابت کند اما می توانم به ضرس قاطع ادعا کنم که امروزه ایران موفق شده که یک موازنه قدرت در منطقه ایجاد کند که تهدید های دشمنان منطقه ای ایران را بسیار پر هزینه کند، تا حدی که همه مراکز تحقیقاتی نظامی آنها وقتی که بحث درباره ترسیم نقشه برای حمله به ایران می شود مجبور می باشند تاکید کنند که هزینه های چنین حمله ای برای حمله کننده فاجعه بار خواهد بود.وقتی که وارد بحث برنامه هسته ای ایران می شویم عملا علیرغم همه تحریم ها وسیاست های خصمانه و فشارهای اقتصادی و سیاسی و ... بین المللی ایران امروزه موفق شده از مرز موسوم به مرز هسته ای عبور کند، ایران از همان ابتدا هم تمایلی به ساخت تسلیحات هسته ای نداشته و ندارد اما به خوبی می داند وقتی که از مرز هسته ای عبور می کند یعنی چه.
بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2022
وزیر دفاع اسرائیل خواستار تقویت همکاری منطقه ای علیه ایران شد
یعنی ایران قدرت تولید تسلیحات هسته ای را دارد و یک مرحله بسیار بالاتر در ایجاد سپر دفاعی برای حمایت از موجودیت خود ایجاد کرده، چون طرفهای مقابل به خوبی می دانند داشتن توانمندی تولید تسلحیات هسته ای معادل داشتن همان تسلیحات هسته ای است و اگر احیانا موجودیت ایران به خطر بیافتد و یا تهدید نظامی بر علیه ایران انجام شود ممکن است ایران برای حفظ بقای خود به سمت تولید تسلیحات هسته ای برود و با توجه به امکاناتی که ایرانی ها در تولید انبوه دارند و با توجه به اینکه همه مواد مورد نیاز ایران در داخل کشور موجود است ایران به سرعت می تواند به سومین قدرت اتمی جهان تبدیل شود.
بدیهی است که نه ایرانی ها این را می خواهند و نه طرف های مقابل آنقدر احمق هستند که بخواهند وارد این جریان با ایران شوند چون می دانند مانند سابق بازنده میدان خواهند بود.
هر عاقلی هم می داند که اقتدار دفاعی ایران برای حفظ بقای کشور است و تاریخ درباره رهبرانی که در این امر کوتاهی کردند قضاوت می کند و این ماجرا مربوط به هویت ملی ایرانی ها است و آنهایی که بر خلاف این موضوع صحبت می کنند یا نادان هستند و متوجه نیستند که جریان از چه قرار است یا اینکه خائن هستند و توسط دشمنان هدایت می شوند.
به همین دلیل هم می باشد که آنها آمده اند و از زاویه دیگری تلاش دارند به ایرانی ها ضربه بزنند.
ایجاد جدایی میان مردم و نظام حاکم چون آنها به خوبی می دانند که تا وقتی که نظام حاکم حمایت مردم را داشته باشد آسیب ناپذیر می باشد وبرای ضربه زدن به کشور باید مردم و نظام را جدا کنند.
برخی ممکن است تصور کنند که آسیب زدن به رابطه مردم و نظام فقط همان تبلیغاتی است که توسط دشمنان انجام می شود اما ماجرایی که شاید نادیده گرفته می شود در این است که آنها از نفوذی های خود در مراکز مدیریتی بهره می برند تا شرایط خصومت میان مردم و نظام ایجاد کنند حال یا با ایجاد مشکلات اقتصادی یا اجتماعی و یا فرهنگی و یا ... و حتی ممکن است برخی با تصور اینکه دارند برای دفاع از نظام کاری می کنند عملکردشان در راستای اهداف دشمنان در ایجاد تفرقه میان ملت و حکومت باشد وطبیعتا دشمنان به خوبی بلد هستند که چگونه سوار بر این موج شود و تفرقه را افزایش دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала