منبع: کریدور کشتی های غلات در دریای سیاه به زودی عملیاتی می شود

© Sputnik / Aleksander Liskin  /  مراجعه به بانک تصاویر منبع: کریدور کشتی های غلات در دریای سیاه به زودی عملیاتی می شود
منبع: کریدور کشتی های غلات در دریای سیاه به زودی عملیاتی می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2022
اشتراک
منبعی آگاه اعلام کرد: کریدور امن در دریای سیاه در هفته های آینده شروع به کار خواهد کرد، تضمین هایی وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع آگاه از مذاکرات در استانبول بهاسپوتنیک گفت: کریدور ایمن برای عبور کشتی‌ های غلات در دریای سیاه در هفته‌ های آینده شروع به کار خواهد کرد، همچنین تضمین‌ هایی دریافت شده است.
پیش از این، دفتر ریاست جمهوری ترکیه به اسپوتنیک گفته بود که سند مربوط به موضوع غلات روز جمعه در استانبول امضا می شود و رجب طیب اردوغان رهبر ترکیه و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، در این مراسم شرکت خواهند کرد.
این منبع در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی راه اندازی این کریدور برنامه ریزی شده است، گفت: امیدواریم در هفته های آینده این کار را انجام دهیم. وی در پاسخ به این سوال که آیا از طرفین تضمین دریافت شده است یا خیر؟ گفت: دریافت شده.
سازمان ملل بارها تهدید به بحران غذایی را به دلیل کمبود غلات اعلام کرده است، غرب روسیه را به مقابله با عرضه غلات اوکراین به بازارهای جهانی متهم کرد، مسکو قاطعانه چنین اتهاماتی را رد کرد. در همان زمان، مقامات کی یف خود موانع زیادی برای صادرات غلات برای صادرات ایجاد کردند: علاوه بر آتش‌ سوزی آشکار غلات در بندر ماریوپول، نیروهای اوکراینی مین گذاری دریای سیاه را انجام دادند که اجازه نمی‌دهد غلات با کشتی به بازارهای جهانی منتقل شود.
ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهور روسیه، گفت که روسیه در صادرات غلات از اوکراین دخالت نمی‌کند و اگر کی یف بنادر را از مین پاکسازی کند، کشتی‌ های دارای غلات بدون هیچ مشکلی می‌ توانند آنجا را ترک کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала