مسکو فهرست کشورهای غیردوست را گسترش داد

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر مسکو فهرست کشورهای غیردوست را گسترش داد
مسکو فهرست کشورهای غیردوست را گسترش داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2022
اشتراک
فدراسیون روسیه کشورهای یونان، کرواسی، اسلواکی، دانمارک و اسلوونی را در شمار کشورهای غیردوست قرار داد.
به گزارش اسپوتنیک، مسکو فهرست کشورهای غیردوست (متخاصم) با روسیه را که اقدامات متقابل علیه آنها انجام می شود، گسترش داده است.
یونان، دانمارک، اسلوونی، کرواسی و اسلواکی به این فهرست پیوستند. این سند تعداد کارمندانی را که سفارتخانه ها و کنسولگری های این کشورها می توانند در روسیه استخدام کنند را نشان می دهد.
بنابراین، یونان محدودیت ۳۴ نفره، دانمارک - ۲۰ نفره، اسلواکی - ۱۶ نفره، را خواهند داشت.اسلوونی و کرواسی دیگر نمی توانند کارکنان محلی را در نمایندگی های دیپلماتیک و مقرهای کنسولی خود استخدام کنند.
در این بیانیه آمده است: لیست تایید شده توسط دولت نهایی نیست و با در نظر گرفتن اقدامات خصمانه دولت های خارجی علیه ماموریت های روسیه در خارج از کشور، ممکن است گسترش یابد.
در ماه مه سال گذشته نیز محدودیت های مشابهی بر نمایندگی های دیپلماتیک ایالات متحده و جمهوری چک اعمال شد. این اقدامات با فرمان ریاست جمهوری در ۲۳ آوریل ۲۰۲۱ پیش بینی شده است.
علاوه بر این در مارس ۲۰۲۲، دولت فهرستی از کشورهای خارجی و مناطقی را که اقدامات غیردوستانه علیه روسیه انجام می دهند، تصویب کرد. ۴۸ کشور همچون استرالیا، آلبانی، آندورا، بریتانیا، تمام کشورهای اتحادیه اروپا، ایسلند، کانادا، لیختن اشتاین، میکرونزی، موناکو، نیوزیلند، نروژ، کره، سن مارینو، مقدونیه شمالی، سنگاپور، ایالات متحده آمریکا، تایوان، اوکراین، مونته نگرو، سوئیس، ژاپن در این فهرست قرار دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала