رسانه های جمعی، مسیرهای احتمالی حمل غلات از اوکراین را منتشر می کنند

© Sputnik / Maksim Durnev مسیرهای احتمالی حمل غلات از اوکراین
 مسیرهای احتمالی حمل غلات از اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2022
اشتراک
نشستی در استانبول برای امضای توافقنامه بین روسیه، اوکراین و سازمان ملل متحد در مورد رفع محدودیت های عرضه محصولات روسیه برای صادرات و کمک روسیه در صادرات غلات اوکراینی برگزار می شود.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، سرگی شایگو وزیر دفاع روسیه در امضای سند مسیرهای احتمالی حمل غلات از اوکراین مشارکت دارند. طرف اوکراینی توسط الکساندر کوباکوف وزیر زیرساخت و میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی نمایندگی می شود.
نشست در استانبول برای امضای توافقنامه بین روسیه، اوکراین و سازمان ملل متحد در مورد رفع محدودیت های عرضه محصولات روسیه برای صادرات و کمک روسیه در صادرات غلات اوکراینی برگزار می شود.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2022
لاوروف: غرب تلاش می کند دبیر کل سازمان ملل را به بازی های خود برسر غلات اوکراین بکشاند
پیش از این رئیس جمهور روسیه در کنفرانس خبری در نشست سه جانبه در تهران گفت که محدودیت در صادرات غلات روسیه باید برداشته شود زیرا توافقی با سازمان‌های بین‌المللی وجود داشت، هیچ‌کس از جمله ایالات متحده آمریکا مخالفت نکرد.
گفتنی است، قرار است امروز مراسم امضای سند نهایی تنظیم مسئله غلات روز جمعه در دفتر ریاست جمهوری دلمه باغچه در استانبول با حضور طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و همچنین نمایندگان طرف های اوکراینی و روسی برگزار گردد.
پیش از این مذاکراتی در استانبول بین هیئت های نظامی ترکیه، روسیه، اوکراین و هیئت سازمان ملل درباره حل و فصل مسئله غلات انجام شده بود. حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه، پس از نتایج آنها اعلام کرد که بر سر ایجاد مرکز هماهنگی در استانبول توافق شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала