اظهارنظر فرمانده آمریکایی درباره تلاش واشنگتن برای جلوگیری از نفوذ روسیه در منطقه

CC0 / Pixabay / گنجانده شدن چند شرکت چینی در لیست سیاه پنتاگون+ جزئیات
گنجانده شدن چند شرکت چینی در لیست سیاه پنتاگون+ جزئیات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2022
اشتراک
فرمانده نیروی هوایی آمریکا در منطقه: واشنگتن در تلاش است تا از رشد نفوذ فدراسیون روسیه و چین در خاورمیانه جلوگیری کند.
به گزارش اسپوتنیک، ژنرال الکسوس گرینکویچ، فرمانده جدید نیروی هوایی آمریکا در منطقه گفت: فرماندهی آمریکا در حال حاضر تلاش های خود را برای جلوگیری از افزایش نفوذ فدراسیون روسیه و چین در خاورمیانه متمرکز کرده است.
گرینکویچ گفت: در پس زمینه کاهش سایر تهدیدات در منطقه، ایالات متحده به وظیفه مهار رشد نفوذ روسیه و چین برای مقابله با آن توجه بیشتری دارد. وی خاطرنشان کرد: روسیه در تلاش است تا به گزارش آسوشیتدپرس، دستاوردهای خود را که طی سال‌های مداخله نظامی در منطقه به‌عنوان مثال در سوریه به دست آورده، حفظ کند.
وی در گفت و گو با خبرنگاران در پایگاه آمریکایی "العدید" در قطر، تقویت همکاری های نظامی بین فدراسیون روسیه و ایران را نامطلوب دانست و چنین تحولی را نامطلوب دانست. به گفته وی، داده های اطلاعاتی آمریکا در مورد آمادگی ایران برای انتقال پهپادهایش به فدراسیون روسیه "غافلگیرکننده نیست، اما نگران کننده است".
وی خاطرنشان کرد که تقویت اقتصادی قابل توجه موقعیت چین در منطقه مایه نگرانی است، زیرا پکن می تواند "از طریق فروش تسلیحات یا از طریق دیگر" به اهداف خود دست یابد.
آمریکا تهدید کرد اگر ایران به روسیه پهپاد تحویل دهد تحریم خواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2022
آمریکا تهدید کرد اگر ایران به روسیه پهپاد تحویل دهد تحریم خواهد شد
گرینکویچ همچنین معتقد است که نیروهای طرفدار ایران در منطقه ممکن است حملات خود را به اهداف مرتبط با ایالات متحده و متحدانش از سر بگیرند. وی تصریح کرد که ایالات متحده نشانه هایی از طراحی چنین حملاتی را مشاهده می کند.
وی در عین حال گفت: توافق‌های آتش‌بس میان شورشیان و ائتلاف عربی در یمن و روند تشکیل دولت جدید عراق که گروه‌های طرفدار ایران در این کشور را مجبور به صبر و نگاه کردن به یمن کرده است کاهش تعداد حملات در منطقه.
وی افزود که علیرغم خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، ایالات متحده حضور نظامی خود را در منطقه حفظ کرده و تلاش می کند متحدان خود را در مورد مزایای مشارکت با واشنگتن متقاعد کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала