آمریکا نگران است که چین آسمان تایوان را ببندد

© Fotolia / SeanPavonePhotoآمریکا نگران است که چین آسمان تایوان را ببندد
آمریکا نگران است که چین آسمان تایوان را ببندد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2022
اشتراک
CNN در گزارشی نوشت: کاخ سفید از منطقه پرواز ممنوع تایوان به دلیل سفر پلوسی می ترسد.
به گزارش اسپوتنیک، سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد: دولت جو بایدن رئیس‌ جمهور آمریکا، نگران است که سفر احتمالی نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، منجر به ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز تایوان توسط چین شود.
پیشتر بایدن با استناد به موضع پنتاگون گفته بود که سفر پلوسی به تایوان در حال حاضر ایده خوبی به نظر نمی رسد و وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین، نیز گفته بود که اگر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، پکن اقدامات موثری در بازدید نمایندگان از تایوان انجام می دهد.
علاوه بر این، منبع این کانال گفت که پکن ممکن است هواپیماهای جنگی را نیز به منطقه شناسایی دفاع هوایی جزیره بفرستد، کاری که در چند ماه گذشته بارها انجام داده است.
در همان زمان، این منبع خاطرنشان کرد که چنین اقدامی از سوی جمهوری خلق چین می‌تواند باعث اقدامات تلافی جویانه از سوی تایوان و ایالات متحده شود.
به گفته یک منبع CNN، پلوسی قصد دارد در هفته های آینده به تایوان سفر کند. سابینا چانگ نماینده اقتصادی و فرهنگی تایپه، در ایالات متحده، به سی ان ان گفت که تایوان "هیچ اطلاعاتی در مورد سفر برنامه ریزی شده دریافت نکرده است." در ابتدا قرار بود سفر هیئت آمریکایی به رهبری پلوسی به تایوان در ماه آوریل انجام شود. گزارش شده است که این سفر که به ناچار اعتراض پکن را به دنبال خواهد داشت، می تواند اولین سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره از سال ۱۹۹۷ باشد.
بعداً درو همیل سخنگوی دولت رئیس مجلس، گفت که تست کرونای پلوسی مثبت شده است و این دیدار برای مدت نامعلومی به تعویق افتاده است.
وزارت امور خارجه چین سپس برای پلوسی آرزوی بهبودی کرد و از واشنگتن خواست تا سفر به جزیره را که پکن آن را متعلق به خود می‌داند، به تعویق ناندازد، بلکه لغو کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала