ماجرای گرد سفید پخش شده در هوای آبادان +ویدئو، عکس

© Photo / IRNAپالایشگاه آبادان
پالایشگاه آبادان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2022
اشتراک
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان نسبت به نگرانی و انتقاد شهروندان آبادانی از انتشار گرد سفید در سطح شهر واکنش نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک، شهروندان آبادانی در چند روز گذشته نسبت به انتشار گرد سفید رنگ در سطح شهر خبر می‌دهند و با انتشار ویدئوهایی از این اتفاق که بدون شک سلامتی شهروندان را به خطر می‌اندازد انتقاد می‌کنند.
با پیگیری‌های شهروندان آبادانی به سرعت مشخص شد که این گرده‌ها مربوط به کاتالیست‌های پالایشگاه آبادان است. به گفته مسئولان، کاتالیست از واحد کت‌کراکر پالایشگاه آبادان که یکی از مراکز تولید بنزین در کشور ایران است در فضای شهر آبادان انتشار یافته و این واحد، در حال تعمیرات و راه‌اندازی دوباره، دچار مشکل شده است.
اداره محیط زیست آبادان این ماده را یک آلاینده دانسته و از پالایشگاه آبادان شکایت کرد. مدیرعامل پالایشگاه آبادان نیز در واکنش به این ماجرا گفت: «این موضوع به تناوب وجود داشته و در واقع جزو ماهیت واحد تولیدی و فرآیند آن است. کاتالیست به کار گرفته شده در مراحل راه‌اندازی بر اساس استاندارد روز و فاقد مواد سمی است.»
سید محمد محمدی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز در گفت‌وگویی رسانه‌ای در خصوص انتشار کاتالیست در سطح این شهر، گفت: «سعی خواهد شد تا در اولین فرصت، نوع این کاتالیست و مقدار ضرر آن را مشخص می‌شود. ضمن اینکه به مردم توصیه می‌شود در حال حاضر تردد در آن مناطق را کمتر کنند و اگر نیاز به تردد در آن منطقه بود حتماً از ماسک‌های مطمئن به ویژه N۹۵ استفاده کنند.»
کاربران با نگراتی عنوان می‌کنند که شهروندان این شهر مدت‌هاست که زیر بار چنینی مشکلات خطرات پیرامون آن هستند و این اولین و تنها تهدیدی نیست که از پالایشگاه آبادان برای محیط زیست و سلامت مردم وجود داشته است. به گفته رئیس اداره محیط زیست آبادان خروج پساب آلوده و انتشار گازهای آلاینده دو چالش اصلی پالایشگاه برای این شهر بوده‌اند.
بسیاری از کاربران با کنایه عنوان می‌کنند در حالیکه بیشتر سرمایه ایران از جنوب این کشور تهیه می‌شود اما مقدمات اولیه و پیش پا افتاده برای اشتغال بومیان این منطقه، سلامتی و آینده‌ی این شهروندان فرهم نمی‌شود و این شهروندان تنها شاهد وعده‌های توخالی مسئولان و نمایندگان خود هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала