اینبار قمه‌ کشی دختران نوجوان در بوشهر +ویدئو

© Fotolia / Milankubickaمردی با فریاد الله اکبر به پلیس مرزی در اسپانیا حمله کردс ножом в руке
مردی با فریاد الله اکبر به پلیس مرزی در اسپانیا حمله کردс ножом в руке - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2022
اشتراک
ویدئوی قمه کشی چند دختر دهه هشتادی در پارک شغاب بوشهر با واکنش‌های منفی در شبکه‌های اجتماعی همراه شده است.
به گزارش اسپوتنیک، در حالیکه هنوز زمان زیادی از فیلم قمه کشی دختر نوجوانی به نام "هلیا" نگذشته، حالا ویدئویی دیگر از قمه کشی دختران نوجوان دهه هشتادی در یکی از پارک‌های بوشهر، در رسانه‌های مجازی خبرساز شده است و مورد انتقادات منفی کاربران قرار گرفته است.
گفته می‌شود این دختران نوجوان که قصد جذب فالوئر را داشتند بعد از دعوا و درگیری، اقدام به قمه کشی می‌کنند و انتشار ویدئوی این اتفاق، بازتاب گسترده‌ای را ایجاد می‌کنند که پلیس انتظامی استان بوشهر در کمتر از ۲۴ ساعت همه‌ی آنها را دستگیر می‌کند.
سرهنگ سهام صالحی، جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر در این خصوص اظهار کرد: «حدود دو ماه پیش تعدادی دختر ۱۳ تا ۱۶ ساله که مدت‌ها با هم دوست بودند و به علت اختلافات شخصی روابط آن‌ها به هم خورده بود، با همدیگر قرار می‌گذارند تا در بوستان شغاب حاضر شوند و از طریق گفت‌وگو مشکل خود را حل کنند. این دختران نوجوان بعد از دقایقی گفت‌وگو با یکدیگر به توافق نمی‌رسند و با هم درگیر می‌شوند که در همین هنگام یکی از دختران با قدرت‌نمایی با قمه‌ای که یکی از دوستانش در اختیارش گذاشته بود، اقدام به زدن چندین ضربه به طرف‌ها مقابل می‌کند. و از طرفی یکی از افراد حاضر در محل، از صحنه درگیری فیلم‌برداری کرد و پس از گذشت حدود دو ماه، اقدام به انتشار فیلم در فضای مجازی می‌کند که این موضوع باعث خدشه‌دار شدن اذهان عمومی می‌شود.»
سرهنگ صالحی تصریح کرد: «فرماندهی انتظامی شهرستان بوشهر با همکاری کارشناسان پلیس فتا، عملیات شناسایی را آغاز و همه دختران دخیل در درگیری و انتشاردهنده فیلم به مرکز پلیس فراخوانده شدند و پس از انجام تحقیقات اولیه به منظور اصلاح و پیشگیری از اقدامات مشابه تحت خدمات مددکاری اجتماعی و مشاوره‌ای قرار گرفتند؛ همچنین پیگیری‌های قانونی نیز در دست انجام است.»
کاربران عنوان می‌کنند که باید به این جوانان کمک کرد و با راهنمایی‌های درست و با لطافت راه صحیح را پیش پای آنان قرار داد. این کاربران آنها معتقدند مشکلات اقتصادی، فرهنگی و ضعف‌های اجتماعی دولت‌ها در کنار و همچنین عدم تربیت صحیح خانواده‌ها این معضلات را ایحاد کرده است. برخی از کاربران اما برخلاف سایر نظرات معتقدند با وجود شرایط حاکم در جامعه ایران روز به روز شاهد موارد بیشتری خواهیم بود.
کاربرانی هم بر این باورند که مشکل فرهنگ باید با تحقیق و روانشناسی و جامعه شناسی حل شود و نه با دستگیری نوجوانان و جوانان و زیر سوال بردن فضای مجازی، بنابراین برای چنین مسائلی بایستی بیشتر وقت و هزینه کرد و با استفاده از کارشناسان و بررسی چنین آسیب‌های به حل آنها پرداخت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала