انتظارات ترکیه پس از امضای توافقنامه غلات چیست؟

© Sputnik / Maks Vetrov /  مراجعه به بانک تصاویر انتظارات ترکیه پس از امضای توافقنامه غلات چیست؟
انتظارات ترکیه پس از امضای توافقنامه غلات چیست؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2022
اشتراک
منبع آگاه اطلاع داد: آنکارا امیدوار است پس از توافق استانبول غلات روسیه را وارد بازار کند.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع آگاه در استانبول به اسپوتنیک گفت که ترکیه انتظار دارد که امضای توافقنامه در مورد غلات به عرضه غلات روسیه به بازارهای جهانی کمک کند.
پیش از این، دفتر ریاست جمهوری ترکیه به اسپوتنیک گفته بود که سند مربوط به موضوع غلات روز جمعه ساعت ۱۶:۳۰ (به وقت مسکو) در استانبول امضا خواهد شد و طیب اردوغان، رهبر ترکیه و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در این مراسم شرکت خواهند کرد.
بله، ما روی آن حساب می کنیم؛ نکته اصلی این است که توافق برای همه طرف ها مفید است.
گفتگوی منبع در پاسخ به این سوال که آیا این توافق غلات روسیه را به بازارهای جهانی می‌آورد؟
سازمان ملل بارها تهدید به بحران غذایی را به دلیل کمبود غلات اعلام کرده است، غرب روسیه را به مقابله با عرضه غلات اوکراین به بازارهای جهانی متهم کرد، مسکو قاطعانه چنین اتهاماتی را رد کرد.
در همان زمان، مقامات کی‌یف خود موانع زیادی برای صادرات غلات برای صادرات ایجاد کردند: علاوه بر آتش‌ سوزی آشکار غلات در بندر ماریوپل، نیروهای اوکراینی دریای سیاه را مین گذاری کردند که اجازه نمی‌دهد غلات به بازارهای جهان توسط کشتی منتقل شود.
ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهور روسیه، گفت: روسیه مانع صادرات غلات از اوکراین نمی‌شود و اگر کی‌یف بنادر را از مین پاکسازی کند، کشتی‌ های دارای غلات بدون هیچ مشکلی می‌توانند آنجا را ترک کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала