۴۰ میلیارد دلار تفاهم‌نامه ایران و روسیه چطور تقسیم می‌شود؟

© Photo / IRNAپالایشگاه تهران
پالایشگاه تهران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2022
اشتراک
کارشناس: هم اکنون قرارداد سرمایه‌گذاری در هفت میدان نفتی با شرکت‌های متعدد روسی داریم که ارزش این قراردادها حدود ۴ میلیار دلار است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اظهار داشت که هم اکنون قرارداد سرمایه‌گذاری در هفت میدان نفتی با شرکت‌های متعدد روسی داریم که ارزش این قراردادها حدود ۴ میلیار دلار است.
وی در ادامه افزود: "از ۴۰ میلیارد دلار تفاهم‌نامه امضا شده با گازپروم روسیه ۲۵ میلیارد دلار برای توسعه میدان‌های گازی و تکمیل پروژه ال‌ان‌جی و ۱۵ میلیارد دلار برای توسعه ۶ میدان نفتی صرف خواهد شد که توسعه کرنج، آذر، چنگوله، آب تیمور و منصوری از جمله این میدان‌ها هستند.
بناست به سرعت کار مطالعات مفاد تفاهم‌نامه‌ای که به امضا رسید، انجام شود و بلافاصله در صورت موافقت شرکت ملی نفت ایران با پیشنهاد فنی و اقتصادی طرف سرمایه‌گذار و شرکت گازپروم وارد مرحله‌ی انعقاد قرارداد شویم که این همکاری‌ها از نوع بلندمدت خواهد بود.
بانک مرکزی روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2022
چه مقدار پول سرمایه گذاران غربی در روسیه مسدود شده است؟
هم اکنون قرارداد سرمایه‌گذاری در هفت میدان نفتی با شرکت‌های متعدد روسی داریم که ارزش این قراردادها حدود ۴ میلیار دلار است و پیشرفت قابل توجهی دارند که میدان‌های پایدار غرب و آبان در منطقه غرب کشور از جمله این میدان‌ها هستند.
فاز ۱۱ پارس جنوبی تا پایان امسال به بهره‌برداری رسید. توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی با شروع به کار دولت سیزدهم و با اتکا به توان داخل برای تولید زودهنگام به سرعت در حال انجام است و امروز تقریباً حفاری بخشی از چاه‌ها و خرید کالا و تجهیزاتش به پایان رسیده است.
در زمستان پارسال برای نخستین بار حداکثر مقدار تولید از میدان مشترک پارس جنوبی به ۷۰۵ میلیون متر مکعب در روز رسید. همچنین نخستین ردیف پالایشگاه فاز ۱۴ نیز پارسال (۱۴۰۰) به بهره‌برداری رسید و سه ردیف دیگر این پالایشگاه نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала