۵ سال حبس برای معلمی که دانش‌آموزان دختر را آزار جنسی داد +عکس

© Fotolia / Gino Santa Mariaتقاضای مجازات شدید بانکدار ترک به اتهام دورزدن تحریم ها علیه ایران
تقاضای مجازات شدید بانکدار ترک به اتهام دورزدن تحریم ها علیه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2022
اشتراک
انتشار خبر آزار جنسی ۱۸ دانش‌آموز دبستانی توسط یک معلم ریاضی، بازتاب گسترده‌‌ای در رسانه‌های ایرانی داشته است.
به گزارش اسپوتنیک، در پی انتشار خبر کو‌دک‌آزاری چند دانش‌آموز دختر در شهرستان اسلامیه از توابع فردوس توسط معلم ۵۵ ساله، دادستانی این شهرستان از صدور حکم ۵ سال حبس برای این متهم خبر داد.
سید‌علیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تایید این خبر گفت: «اردیبهشت ماه سال جاری فردی با هویت "م. د" دارای ۲۸ سال سابقه خدمت که تاکنون هیچ‌گونه سوء‌سابقه‌ای نداشته در محل پارکینگ منزل مسکونی خود در خارج از ساعت آموزشی با هماهنگی هفت نفر از اولیای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی اقدام به برگزاری کلاس خصوصی برای آنان کرده است که متهم طی فرآیند آموزش، به اذعان دانش‌آموزان متاسفانه آنان را مورد آزار کلامی و جسمی قرار داده است.»
‌پس از سیر روند قانونی پرونده، متهم به پنج سال حبس تعزیزی و ۲ سال عدم اقامت در فردوس محکوم شده که گویا حداکثر مجازاتی که در قانون برای این جرم تعیین شده نسبت به محکوم این پرونده اعمال شده است که البته در ادامه رسیدگی‌های قضایی با اعتراض یکی از شاکیان پرونده به شعبه تجدید نظر استان ارسال شده و جریان رسیدگی ادامه دارد.
براساس گزارش روابط عمومی دادگستری خراسان جنوبی، متهم پرونده هم‌اکنون در زندان بسر می‌برد و رسیدگی قضایی در جریان می‌باشد. ضمن اینکه به دلیل کوچک بودن شهرستان و عدم آبروریزی برای خانواده شاکیان، خود شاکیان پرونده اصرار داشتند که این موضوع رسانه‌ای نشود و در فضای عمومی مطرح نشود. لازم به ذکر است هرگونه نشر اکاذیب و دامن زدن به شایعات در نشریات و فضای مجازی برابر قانون جرم محسوب شده و پیگیرد قضایی دارد.
کاربران زیادی نسبت به حکمی که برای این مجرم در نظر گرفته شده است انتقاد می‌کنند و عنوان می‌کنند که چرا برای چنین مجرمی تنها 5 سال حبس در نظر گرفته شده است. برخی از کاربان عنوان می‌کنند که اگر در آموزش و پرورش از پیش دبستانی به بچه‌ها آموزش حریم شخصی داده شود نتیجه‌ی بهتری خواهد داشت و کمتر مورد تعرض قرار می‌گیرند. بسیاری از کاربران به خانواده‌ها توصیه می‌کنند که فرزندان خود را تنها نگذارند و به هیچ شخصی حتی از نزدیکان هم اعتماد نکنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала