همه مسائل مربوط به صادرات غلات حل شده است

© Sputnik / Igor Zarembo غلات روسیه
 غلات روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2022
اشتراک
یک منبع سازمان ملل: امضای توافقنامه در مورد غلات ممکن است روز جمعه در استانبول انجام شود، ظاهراً طرفین مسائل باقی مانده را حل کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع سازمان ملل اعلام کرد که امضای توافقنامه در مورد غلات ممکن است روز جمعه در استانبول انجام شود، ظاهراً طرفین مسائل باقی مانده را حل کرده اند.
پیش از این مذاکراتی در استانبول بین هیئت های نظامی ترکیه، روسیه، اوکراین و هیئت سازمان ملل درباره حل و فصل مسئله غلات انجام شده بود. خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه پس از پایان مذاکرات اعلام کرد که بر سر ایجاد مرکز هماهنگی در استانبول توافق شده است.
منبع سازمان ملل پیشتر گفته بود :" با اطلاع از وضعیت، تاریخ اولیه نشست جدید هیئت های ترکیه، فدراسیون روسیه، اوکراین و سازمان ملل متحد در مورد موضوع غلات 20 تا 21 ژوئیه است، هیچ مانع جدی برای امضای توافق نامه مرتبط با خروج کشتی ها حامل غلات در دریای سیاه وجود ندارد و فقط جزئیات فنی باقی مانده است.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2022
لاوروف: غرب تلاش می کند دبیر کل سازمان ملل را به بازی های خود برسر غلات اوکراین بکشاند
توافق در مورد غلات مستلزم ایجاد یک منطقه امنیتی برای بررسی کشتی ها در نزدیکی آب های اوکراین است و نه در خود بنادر، کنترل کشتی ها قرار است به طور مشترک توسط ترکیه و سازمان ملل انجام شود".
گفتنی است، رئیس جمهور روسیه در کنفرانس خبری در نشست سه جانبه در تهران گفت که محدودیت در صادرات غلات روسیه باید برداشته شود زیرا توافقی با سازمان‌های بین‌المللی وجود داشت، هیچ‌کس از جمله ایالات متحده آمریکا مخالفت نکرد.
مذاکرات میان هیئت های نظامی ترکیه، روسیه، اوکراین و هیئت سازمان ملل درباره حل و فصل "مسئله غلات" که در عمارت کالندر در استانبول برگزار شد، روز چهارشنبه پایان یافت. پیشتر یک منبع دیپلماتیک گفته بود که امیدهای زیادی برای اجماع در این نشست وجود دارد. به گفته وی، در این مذاکرات هم ترس مسکو و هم وجود تحریم ها در بخش های بیمه، لجستیک و بانکی برای صادرات محصولات کشاورزی روسیه در نظر گرفته شده است. خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در پی این مذاکرات گفت که توافقی برای ایجاد مرکز هماهنگی در استانبول حاصل شده است و هفته آینده هیئت های اوکراین و روسیه مجددا در ترکیه برای بحث در مورد موضوع غلات دیدار خواهند کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала