اعتراف تل آویو به استفاده از پهپادهای تهاجمی در خارج از اسرائیل

© Photo / IRNAاعتراف تل آویو به استفاده از پهپادهای تهاجمی در خارج از اسرائیل
اعتراف تل آویو به استفاده از پهپادهای تهاجمی در خارج از اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2022
اشتراک
ارتش اسرائیل برای اولین بار به استفاده از پهپادهای تهاجمی برای انجام عملیات‌ های خارج از اسرائیل اعتراف کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، ارتش اسرائیل برای اولین بار اعتراف کرد که از پهپادهای تهاجمی برای عملیات‌های خارج از فلسطین اشغالی از جمله در نوار غزه، سوریه و سایر نقاط استفاده کرده است.
شبکه کان اسرائیل، بخش نظارت نظامی ارتش اسرائیل برای اولین بار اجازه انتشار این اطلاعات را داده تأکید کرد که مانعی در برابر انتشار آن بدون به خطر انداختن توانایی عملیاتی ارتش اسرائیل یا روش‌ های عملیات وجود ندارد.
روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت، نیز به‌ نوبه خود اعلام کرد: از حملاتی که نیروهای هوایی در مکان‌های مختلف انجام داده‌اند صحبت می‌شود.
این روزنامه در ادامه نوشت: این پهپادها در اندازه‌ های مختلف هستند که برخی از آنها می‌توانند حتی از فاصله ده‌ها کیلومتری حمله کنند. برخی از این پهپادهای ساخت اسرائیل در قراردادهایی به‌ ارزش میلیاردها دلار به ارتش‌ های خارجی در چند قاره فروخته شده‌اند.
رسانه‌ های بین‌ المللی طی سال‌ های گذشته گزارش‌ های مختلفی در مورد استفاده اسرائیل از پهپادهای تهاجمی منتشر کرده‌اند، اما تا امروز اجازه انتشار این خبر در اسرائیل داده نشده است.
اسرائیل از دهه ۱۹۹۰ توانسته است از این پهپادها بر ای حمله به اهداف مورد نظر استفاده کند؛ اما تا امروز این ابهام غیرقابل توجیه را حفظ کرده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала