اعلام عزای عمومی در عراق

مصطفی الکاظمی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2022
اشتراک
نخست وزیر عراق به مناسبت گرامیداشت یاد کشته شدگان حمله توپخانه‌ای ترکیه به شمال اقلیم کردستان، یک روز عزای عمومی اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از بغداد الیوم، دبیرخانه دفتر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: مصطفی الکاظمی امروز را به مناسبت پاسداشت قربانیان حمله وحشیانه ترکیه به استان دهوک در شمال اقلیم کردستان، عزای عمومی اعلام کرده است.
نخست وزیر عراق در واکنش به این حادثه تاکید کرد که بغداد حق واکنش به تجاوز ترکیه را برای خود محفوظ می‌داند و دولت برای حفاظت از شهروندانش همه اقدامات لازم را در پیش خواهد گرفت.
گمانه زنی درباره علت قطع بودجه اقلیم کردستان از سوی دولت مرکزی عراق  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2022
حمله توپخانه‌ای ترکیه به شمال عراق
وی افزود: نیروهای ترکیه بار دیگر در اقدامی که نقض حاکمیت عراق به حساب می‌آید، مرتکب تجاوز آشکار شدند و جان و امنیت شهروندان عراقی را هدف قرار دادند.
روز گذشته گروه اطلاع رسانی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در رأس ساعت ۱۳:۵۰ به وقت محلی امروز ۲۰ ژوئیه، روستای برخ در ناحیه درکار از توابع شهرستان زاخو در استان دهوک کردستان عراق در آماج حملات توپخانه‌ای شدید قرار گرفت که به کشته شدن هشت شهروند و زخمی شدن ۲۳ شهروند دیگر که همه آنها از گردشگران بودند، انجامید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала