هشدار رابرت مالی به ایران درباره از دست رفتن فرصت احیای برجام

© Photo / IRNAرابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران
رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2022
اشتراک
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران: فرصت احیای برجام روز به روز کمتر می شود.
به گزارش اسپوتنیک، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت‌وگویی با شبکه خبری سی‌ان‌ان با اشاره به گفته‌های جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، و آمادگی واشنگتن به احیای برجام گفت که این تصمیم ایران است که بخواهد به میز گفت‌وگو برگردد.
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران افزود: تهران می‌گوید که مایل به بازگشت به مذاکرات است اما واقعیت این است که این موقعیت به صورت روزانه در حال از دست رفتن است و این گزینه برای همیشه در دسترس نخواهد بود.
رابرت مالی در پاسخ به پرسش مجری سی‌ان‌ان مبنی بر اینکه شما بارها به این موضوع "بازنبودن گزینه گفت‌وگو برای همیشه" گفت که هنوز هیچ تاریخ مشخصی برای پایان دادن به گفت‌وگوها تعیین نشده است.
وی درباره واکنش واشنگتن نسبت به سفر پوتین به ایران گفت که با توجه به موقعیت منزوی روسیه این تصمیم ایران است که بخواهد با اقتصادی مثل روسیه وارد تعامل شود یا اینکه انتخاب کند تا مسیر برقراری رابطه متعادل با جهان و بازگشت به روند را پیش بگیرد. همچنین با اشاره به احتمال فروش پهپادهای ایرانی به روسیه از آن به عنوان گزینه‌ای نه چندان جذاب یاد کرد اما گفت که این تصمیم به عهده تهران خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала